GT Stickers, of lettertype van de type-aanduiding.

Goede dag,
Ik ben opzoek naar:
  • Stickers in de style van het GT logo. Van de GTI kun je genoeg stickers vinden, maar van de GT niet.
  • Of het lettertype die VW gebruikt voor hun type-aanduiding zodat ik zelf de stickers kan maken. Ik heb nu al diverse plaatjes door een lettertype herkenner heen gehaald maar hij kan ze stuk voor stuk slecht herkennen.
Ik heb een lettertype wat enigszins in de buurt komt, maar het is niet perfect.

Source Sans Pro.PNG
2012_Volkswagen_Polo_BlueGT_05.jpg
 
Hetzelfde lettertype wordt ook gebruikt voor "TSI" en het woord "Bluemotion"
Heb gezocht met whatthafont maar kan het niet vinden.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
Iedereen, bedankt voor het mee denken! Ik ben bang dat ik niet dichterbij zal komen dan het lettertype wat ik al gevonden had.

Helaas, die afbeelding kan ik niet gebruiken doordat het geen frontale foto is.

Staat hij helaas niet tussen. Wel veel andere leuke dingetjes!

Voor in de grill of achterklep? Ik heb alleen in de grill GT. De kont was bij aanschaf al kaal.
Ik denk dat jij doelt op emblemen? Ik ben opzoek naar stickers. Want die emblemen voor en achter zaten er bij mij al op :)

Hetzelfde lettertype wordt ook gebruikt voor "TSI" en het woord "Bluemotion"
Heb gezocht met whatthafont maar kan het niet vinden.
Die woorden had ik er ook al ingegooid inderdaad. Zo kwam ik aan dit lettertype.

Kom niet dichter in de buurt dan deze (de T is vooral niet breed genoeg)

upload_2019-3-28_22-41-41.png
Inderdaad. En de 'G' op het embleem heeft nog een verticale streep en lijkt wat meer plat geslagen aan de bovenzijde ofso.
 
De GT-badge is een logo, geen tekst. Dus met een font ga je nooit 100% de echte benaderen.
Ik zou gewoon een foto pakken die recht op het GT logo is genomen, dan met illustrator namaken tot een EPS-file.

Dit kun je opsturen naar elke printer/stickerzaak. Een font opsturen gebeurd zelden en werkt vaak ook slecht omdat het gewoon nog geen vector-bestand is.
 
VW  Polo 6R  1.6TDI 143PK / 321Nm @ JD Engineering 
Ik wil stickers hebben van dat GT-logo Zodat ik deze straks op mijn vers gelakte klauwen kan plakken.

De GT-badge is een logo, geen tekst. Dus met een font ga je nooit 100% de echte benaderen.
Ik zou gewoon een foto pakken die recht op het GT logo is genomen, dan met illustrator namaken tot een EPS-file.

Dit kun je opsturen naar elke printer/stickerzaak. Een font opsturen gebeurd zelden en werkt vaak ook slecht omdat het gewoon nog geen vector-bestand is.
ook niet van plan om een font op te sturen. Maar als ik een font heb kan ik in illustrator eenvoudig een vectorbestand maken, leek mij althans.
 
Als je toch Illustrator hebt, waarom zou je dan moeilijk doen?
Je kan het logo gewoon overtrekken.
Dan heb je zelf het logo die je kan scalen zonder dat kwaliteit verloren gaat.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
Vandaag met Adobe Illustrator aan de gang gegaan en geen genoegen genomen met een lettertype wat het net niet is. Het overtrekken door Adobe zelf gaf geen mooi resultaat doordat het geen egale achtergrond is waardoor ik zelf ben gaan overtrekken. Gelukkig was dit eenvoudig en viel het allemaal reuze mee met wat hulp van Youtube. Wist dat het allemaal mogelijk was, maar zelf nog nooit gewerkt met Adobe. Het resultaat mag er in elk geval zijn. Per 19 mei zal het geplaatst zijn op de auto en zal ik foto's plaatsen. Tot die tijd heb ik de weekenden nodig voor andere modsBig Grin Jullie bedankt in elk geval voor het meedenken en feedback!
 
  • Leuk
Waarderingen: Johan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!