Grotere velgen

Hallo allemaal,
Wij willen graag andere velgen onder de polo hebben nu zit er af fabriek 14 inch onder en de velgen die wij hebben gevonden zijn 17 inch is dit verstandig? Men zegt namelijk dat je maximaal 2 inch maten groter kunt gaan. Wie kan ons helpen?
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 
Kan alleen praten voor mijn Polo 6R, ben van 185/60/15 naar 215/45/16 gegaan, dat is al merkbaar qua comfort. bij een 9N3 krijg je 205/40/17 is een erg plat bandje dus comfort ga je (enorm) inleveren.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI bluemotion 
Met een grotere en zwaardere velg zul je inderdaad iets zwaarder sturen en als je dit compenseert door een band met een kleinere wang te nemen dan zul je wat meer het wegdek gaan voelen inderdaad. Verder raad ik je de volgende website aan: Will they fit. Daar krijg je het resultaat goed te zien, wanneer dit soort dingen niet helemaal duidelijk zijn. Helaas niet ten opzichte van je wielkasten of je remklauwen, dus dat zijn wel altijd nog dingen om rekening mee te houden.
 
17" kan prima! Kameraad van me rijd ook met 17" onder zijn 9n met een redelijk platte band, gaat prima! En wat @Bloody9angel al zegt ga je wat meer wegdek voelen maar écht comfort inleveren valt reuze mee! Succes (y)
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2TDI BlueMotion 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!