grote klap bij optrekke

Heb een polo r wrc.
En als ik in ze 1 heel hard wegtrek maak ik 6500 toeren,
dan hoor je soms een hele harde klap, net alsof je met je dunne bandjes over een verhoging heenrij.
Zo klap lijkt het wel maar is dan gewoon een asfalt weg, dus geen verhogingen niks.

Iemand een idee hoe dat kan, en wat het kan zijn?
En of dat kwaad kan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan zijn dat je tracktion-control nog aan staat? Want dan kan het zijn dat die ingrijpt door je slippende banden..
Of gebeurt dit op het moment dat je hem naar ze 2 schakelt? Dan is dat naar mijn idee gewoon de overbrenging die je hoort.

Ik noem gewoon willekeurig wat opties op, probeer je probleem anders duidelijker te beschrijven.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105pk 
Probeer het eens met je traction-control uit, als je het dan niet hoort.. Dan is het waarschijnlijk je traction-control

Of het normaal is.. tja ik heb het ook als ik echt maximaal optrek en me traction-control aan staat, maar omdat ik een 1.2tsi heb doe ik dat liever niet..Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105pk 
Ja, traction control grijpt dan in op het vermogen van de motor en 6500rpm is geen kattepis ;)
Zelfs bij lagere toeren geeft het al een soort van klap/tik in de motor.
Neem aan dat de klap komt omdat het motorblok dan terugslaat (kantelen in zijn ophanging), omdat het vermogen opeens wordt aangepast.
 
Volkswagen  Polo 6C 2deur GTI  nn'echte 
Heb zelf 2-maal gehad dat ABS en bijbehorende functies ingreep bij snelle rem actie, het leek wel of het dashboard uit de auto wilde vliegen, zo'n klap/kabaal. Schrok me echt wezenloos.
 
Volkswagen  Polo 6C 2deur GTI  nn'echte 
Lijkt me niet dat het je motorsteun is met zo jonge auto. Heb zelf wel is gehad als ik wat sneller optrok en gelijk moest remmen. Daarbij de koppeling intrapte en dan hoorde ik ong ook wel is zoiets. En in jou geval 6500 toeren in ze 1 komt er best wat vrij en als dat dan wordt begrenst of iets in 1x dan zou het geluid kunnen. Zou hem persoonlijk ook niet zo hard doortrekken in ze 1 maarja dat ben ik.
 
Ik heb diezelfde klap als ik vol gas wegtrek en de ESP ingrijpt, ook in 2e/3e versnelling. Lijkt idd alsof je auto aan de voorkant aan het stuiteren is, maar voor mijn gevoel is het puur de wielen die doorslippen die worden afgeremd waardoor je een soort frictie klap krijgt. Ben het ermee eens dat de klap wel groot is...
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!