Gps tracker

Hallo allemaal,

aangezien een polo gti diefstalgevoeliger is dan een gemiddelde auto zit ik eraan te denken om er een gps tracker in te bouwen waarmee ik via m’n telefoon precies kan zien waar mijn auto zich bevindt.
Heeft iemand hier ervaring mee en/of tips?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 gti 180pk 
Het antwoord wordt hier boven al gegeven. Enige wat in deze tijd nog goed werkt is goed verzekeren. Persoonlijk vind ik dat ook boeven hehe
Ik vind dat "te kort door de bocht". Een Bearlock zorgt er voor dat het dievengilde net iets meer moeite moet doen om een auto te stelen. Ook een stuurslot (Disklok) maakt het een stuk onaantrekkelijk voor ze. Persoonlijk zou ik een goedkope (kosten nog geen €50,00) GPS tracker in de auto leggen, baat het niet dan schaadt het niet.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Ruiter91
Een goedkope GPS Tracker besteld. Zo'n tracker is geen diefstalproof systeem, maar dat is een autodeur slot ook niet en toch sluit ik altijd mijn auto af.
 
Volkswagen  Polo GTI 6C  1.8 TSI 252 pk (JD Engineering) 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Ik ben benieuwd welke je hebt gekocht en of het bevalt. Voor zover ik weet werken die goedkope GPS trackers meestal met bluetooth en zodra er iemand met zo'n app én bluetooth aan langs jouw auto loopt, wordt de locatie van het device bijgewerkt in een online systeem. Jij bent dus afhankelijk van andere mensen met zo'n app om je auto uiteindelijk terug te vinden. Dan verwacht ik zelfs dat er geen GPS chip in zit, want dan kan een knoopcel batterij nooit zo lang mee gaan. Vermoedelijk gebruikt die app de locatie van de telefoon die de bluetooth tracker heeft gevonden.
Wellicht heb jij er een gevonden die slimmer is dan ik nu omschrijf, dat zou mooi zijn :)

Zelf heb ik een GPS unit genaamd ClickTrace (http://www.tracktrace.net/producten/clicktrace) met een simkaart erin. Die herkent beweging en gaat daarna locaties doorgeven. Zo kan hij een jaar met de batterijen doen. Je kan hem zelfs aansluiten op de accu. Maar zoals eerder gezegd, ook die tracker werkt waarschijnlijk niet als ze een GPS jammer gebruiken.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 
Ik ben benieuwd welke je hebt gekocht en of het bevalt. Voor zover ik weet werken die goedkope GPS trackers meestal met bluetooth en zodra er iemand met zo'n app én bluetooth aan langs jouw auto loopt, wordt de locatie van het device bijgewerkt in een online systeem. Jij bent dus afhankelijk van andere mensen met zo'n app om je auto uiteindelijk terug te vinden. Dan verwacht ik zelfs dat er geen GPS chip in zit, want dan kan een knoopcel batterij nooit zo lang mee gaan. Vermoedelijk gebruikt die app de locatie van de telefoon die de bluetooth tracker heeft gevonden.
Wellicht heb jij er een gevonden die slimmer is dan ik nu omschrijf, dat zou mooi zijn :)

Zelf heb ik een GPS unit genaamd ClickTrace (http://www.tracktrace.net/producten/clicktrace) met een simkaart erin. Die herkent beweging en gaat daarna locaties doorgeven. Zo kan hij een jaar met de batterijen doen. Je kan hem zelfs aansluiten op de accu. Maar zoals eerder gezegd, ook die tracker werkt waarschijnlijk niet als ze een GPS jammer gebruiken.
Ik heb deze besteld:

Ik ben natuurlijk ook erg benieuwd of deze in de praktijk goed werkt. We gaan het zien. Zodra het binnenkomt, zal ik het testen en mijn bevindingen hier posten.
 
Volkswagen  Polo GTI 6C  1.8 TSI 252 pk (JD Engineering) 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Ik heb deze af-fabriek maar ook los te bestellen:
Wel iets duurder maar houd ook je verbruik etc bij en storingen aan je auto. Werkt op zich prima.
Krijg ook melding als de deuren worden geopend, of lange tijd nog open staan, en krijg ook een melding als de motor wordt gestart.


 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!