Gloeispriraallampje brand en auto houd in

Hallo

Ik heb een polo van 2011 bluemoition diesel.
Een poos geleden begon er een gloeispiraallampje te branden en de auto hield in ging in de noodloop. Inmiddels is er een nieuwe turbo opgekomen + vacuümpompje maar het probleem is nog steeds niet weg. Is al meerdere malen uitgelezen
Wat kan het nu zijn
Ik heb zelf het idee dat die het doet met wat koud weer en vochtigheid buiten?

Wie heeft er een idee?
 
Volkswagen  Polo blue motion  1.3 tdi 
Ik heb dit ook gehad, bij mij was het een probleem met de toerental sensor. Die zat niet goed bevestigd en hebben ze voor de zekerheid vervangen en goed bevestigd.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
Vergeet niet dat het lampje op 1000 oorzaken kan gaan branden. Dus bovenstaande hoeft niet bij iedereen zo te zijn.

Maar na een foutieve diagnose komen ze hier toch zeker wel met een soort garantie oid?
Turbo vervangen is niet zomaar iets
Nee dat weet ik bij de Vw.
Heb de turbo ook bij een erkend garage bedrijf laten doen. Mijn oude turbo had hij uit elkaar gehaald en die was wel degelijk kapot. Vanavond maar weet neer gezet, hij gaat morgen er mee bezig.
 
Volkswagen  Polo blue motion  1.3 tdi 
Mag ik heel even mijn ongenoegen uitspreken over "ga naar de dealer, zij lossen het voor je op"?
De meeste dealermonteurs worden (bewust) dom gehouden en krijgen exact voorgekauwd hoe en wat de reparatie is en hoe deze (volgens een bepaald stappenplan) moet worden uitgevoerd. En nee, deze mening is niet gebaseerd op gebakken lucht! M'n maat werkt bij een dealer als monteur, niks te nadele aan hem, maar ik (als printplaatontwerper) weet meer van auto's en snelle reparaties/fixes dan hij. Zijn focus word gelegd op een snelle reparatie dat de klant weer een weekje tevreden is. Mijn focus ligt op een goede reparatie (net als bij de meeste (goede) universeel garages).

oke, genoeg azijn gezeken, ga langs een storingsdeskundige. die hebben vaak al het apparatuur in huis om een storing op te zoeken en geven ook niet zomaar op. Zulke mensen zijn pas tevreden als ze zeker weten dat de storing 100% zeker is opgelost.

Overigens nog een idee'tje: mijn auto heeft soms last van vermogensverlies in de eerste en tweede versnelling. sprak een monteur die vaak met deze auto's bezig is (tuning oid) en hij vertelde mij dat dit veroorzaakt kan (niet gezegt DAT) worden door vacuum verlies en gaf mij de tip om de vacuumaansturing van de (inmiddels uitgeschakelde EGR) af te doppen. deze aansturing wil nog wel eens gaan lekken en hele rare en nare storingen (oa vermogensverlies) geven. aansturing hiervoor zit voorop de motor. De slang die naar achter loopt afdoppen.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Ik zou zeggen neem eens contact op met een specialist als Vagtechniek of JB autoservice in Dieverbrug. Zij zien veel van dit soort auto's en weten vaak snel een oplossing te vinden.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
@Bresjee99 daar kan ik mij helemaal bij aansluiten! zulke lui hebben vaak meer verstand van deze auto's dan alle dealers bij elkaar. Dealers zijn vaak enorm commercieel ingesteld.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
@Catunambu apart beeld heb jij van de dealer, zo als ik het mee maak komen de autos met de meeste kosten altijd van de universeel vandaan.
Die vervangen meestal maar wat, op de hoop dat het opgelost is.
Vervolgens komen ze bij de dealer wie de auto eens goed na kijkt, en dan zijn hun opeens weer te duur omdat de universeel de helft vergeet of niet gezien heeft.

Dealer stuurt de monteur regelmatig op cursus die serieus aan de prijs zijn, ze hebben de systemen om de storingen te zoeken welke ook per maand genoeg kosten.
Ik vind de reactie niet gepast om gelijk alle dealers slecht te noemen.
 
@Catunambu apart beeld heb jij van de dealer, zo als ik het mee maak komen de autos met de meeste kosten altijd van de universeel vandaan.
Die vervangen meestal maar wat, op de hoop dat het opgelost is.
Vervolgens komen ze bij de dealer wie de auto eens goed na kijkt, en dan zijn hun opeens weer te duur omdat de universeel de helft vergeet of niet gezien heeft.

Dealer stuurt de monteur regelmatig op cursus die serieus aan de prijs zijn, ze hebben de systemen om de storingen te zoeken welke ook per maand genoeg kosten.
Ik vind de reactie niet gepast om gelijk alle dealers slecht te noemen.
Naja ik moet je wel zeggen, dealer prikt de computer in ziet een code en de computer zegt wat er moet gebeuren. dit is niet altijd juist maar dat kan bij iedere garage gebeuren. en heel eerlijk mijn turbo op mijn GTE was kapot, geen foutcodes en 3 dagen lang wisten ze het allemaal niet. ik zeg start die auto is geef eens gas je hoort toch zelf wel dat die turbo in het turbo huis rondzwerft en ratelt... grote blauwe wolk uit die auto... goh wat zou het zijn...en dat was bij de VW dealer ja... Maar wat ik al zeg dit kan je bij iedere dealer overkomen
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
De computer geeft een fout code, dat iedereen vervolgens gelijk dat onderdeel vervangt is aan hun zelf.
Computer geeft een foutcode en dus een richting waar je moet zoeken.
Je kan inderdaad een paar testen uitvoeren op het desbetreffende onderdeelt om te kijken of het zo is.
Maar de test kast zegt niet dat er een draadbreuk is of een regelapparaat is die verkeerde gegevens verstuurd.
Maar dan wordt het storing zoeken en dat word al snel te duur voor klanten.
 
@Robin-1991 zoals ik al zeg: een maat van mij werkt bij de Peugeot dealer, maar als ik hoor hoe het er daar aan toe gaat: "agjoh! vervang maar gewoon! de klant betaald wel! probeer maar wat!" ja, dan heb ik inderdaad geen hoge pet op van een dealer!
Er zullen ongetwijfeld goede dealers zijn, maar de meeste hebben een bepaalde tijd die voor een storing staat, deze overschrijden ze dan ook vast niet. dus verder kijken zit er vaak niet bij!

een storingsexpert is vaak voordeliger en sneller in het geval van een vage/rare intermitted storing. hebben meer apparatuur in huis en ook het belangrijkste stuk: ervaring. tevens pakken zij een probleem niet aan bij de oplossing, maar bij de oorzaak. ze zullen net zolang zoeken tot de oorzaak gevonden is. Dealermonteurs krijgen vaak die tijd niet (van hogere hand opgelegd)
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Nee dat weet ik bij de Vw.
Heb de turbo ook bij een erkend garage bedrijf laten doen. Mijn oude turbo had hij uit elkaar gehaald en die was wel degelijk kapot. Vanavond maar weet neer gezet, hij gaat morgen er mee bezig.
Is je probleem ondertussen opgelost?
Ik heb een Polo uit 2010 die hetzelfde probleem geeft. Bij mij is het in combinatie met een brandend katalysator lampje, dit waarschijnlijk door de EGR.
Maar kan dit misschien met elkaar samen hangen?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Inmiddels de auto weer gekregen, de turbodruk aangepast, toen was die goed. Vanmiddag begon die weer, heb verder wel vermogen dus dat is goed. Gaat niet in de nooddoop. Maar wat het nu weer is. Mijn egr klep is in het verleden er al uitgehaald. Maar wat het nu weer is? Ik wordt er een beetje gek van.
 
Volkswagen  Polo blue motion  1.3 tdi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!