Geluidskwaliteit luidsprekers

All,

Sinds zo'n 2 weken ben ik in het bezit van een VW Polo 6C. Alles bevalt me prima, behalve het geluid uit de luidsprekers. Het geluid uit de luidsprekers vind ik vrij scherp en schel overkomen. Na wat aanpassingen via de instellingen wordt het geluid er helaas niet beter op. Het meeste geluid komt ook uit de raamspeakers, wat ook niet erg meehelpt in de kwaliteit, lijkt me.

Mijn vraag is hoe de luidsprekers in jullie auto overkomen. Zijn jullie tevreden? Hebben jullie iets veranderd?
 
Volkswagen  Polo Comfortline  1.2 TSI 90PK 
Bij mij zeer tevreden, in bezit van de composition touch radio icm 6 speakers, 2 tweeters in de a stijlen, 2 in de deuren voor en 2 in de deuren achter.

Zijn je speakers niet toevallig opgeblazen?

Bij mij zit een composition media ingebouwd met ook 6 speakers. Inmiddels heb ik de balance iets naar achter verschoven, zodat de achterspeakers meer geluid produceren dan de tweeters en voorspeakers. Dit helpt enigszins. Heb jij iets aangepast aan je audio-/balance instellingen?

Speakers zijn overigens niet opgeblazen.
 
Volkswagen  Polo Comfortline  1.2 TSI 90PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!