Geluid remmen bij achteruit rijden

Hallo mensen,

op het moment dat ik op zijn achteruit rijd met mijn vw polo gti, hoor ik een best hard geluid alsof er iets beschadigd is of verroest bij de remmen.
Gewoon algemeen remmen hoor ik niks, maar wel altijd als ik bijv achteruit parkeer of achteruit rijd.

zou iemand misschien weten hoe dat geluid tot stand kan komen of wat het probleem kan zijn?

bedankt!
 
Volkswagen  Polo 6r/6c 2016 r line  1.2tsi 90 pk 16v 
Kan je het geluid niet filmen.
Iedereen heeft het over remblokken met een schuine kant, maar dit helpt tegen piepen niet wat Omar beschrijft

Oh zeker wel.
Ik heb het in het andere topic nog gezet met een foto rapportage.

Geluid was even weg maar begon langzaam weer te komen. Nu weet ik ongeveer wanneer die piept dus probeer het maar te ontwijken zodat ik me niet erger eraan.

Gewoon een fout met de AW.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Omar heeft ook een AW gti (handel) is een probleem volgens mij alleen bij de AW gti andere AW rijders klagen niet of zijn wij gti rijders nou van die klagers ;) over nieuw af geleverde gti s horen we ook geen klachten meer misschien probleem toch opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW GTI Reef Blue  2.0 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!