Geluid in motor POLO AW 1.0 TSI tijdens gas los

MaartenAW

Bekend lid
388
185
51
Beste Mypolo,


Sinds gisteren valt het mij eigenlijk op dat ik de volgende geluid ervaar tijdens gas loslaten, iemand die mij kan bevestigen dat het normaal is ben al 2 dealers langs geweest zij geven aan dat het normaal is maar ik twijfel... wat zeggen jullie heb een linkje toegevoegd, erger mij enorm eraan.

tijdens 0:07 hoor je dat een apart geluid ook tijdens 0:12.
Met vriendelijke groet,
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo  - 
Ik weet niet zo goed wat ik moet horen in het fragment, maar ik hoor volgens mij geen rare dingen tijdens gas loslaten in mijn Polo.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Nee, herken ik niet, maar rijdt vaak met radio/muziek aan, zal vanmiddag eens luisteren.
Is het een goed hoorbaar geluid en is het elke keer dat je gas loslaat?
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Kan je geen filmpje maken waarin jij staat bij een open motorkap en iemand anders even gas geeft en vervolgens los laat in de auto?
Het gebeurd vaker tijdens rijden, stationair hoor je het niet zovaak. de VW monteur had ook al rondje gereden en die zij dat het normaal is maar heb het geluid nooit eerder opgemerkt, ik rij ook vaak met muziek aan tjah..
 
Volkswagen  Polo  - 
Ik hoor volgens mij geen gekke dingen, wel volgens mij een turbo fluitje/spin down als ik een flinke dot gas geef en dan gas loslaat. :cool:
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Het gebeurd vaker tijdens rijden, stationair hoor je het niet zovaak. de VW monteur had ook al rondje gereden en die zij dat het normaal is maar heb het geluid nooit eerder opgemerkt, ik rij ook vaak met muziek aan tjah..
Ik hoor volgens mij geen gekke dingen, wel volgens mij een turbo fluitje/spin down als ik een flinke dot gas geef en dan gas loslaat. :cool:
Precies volgens mij is het gewoon normaal denk ik. Laat het wel voor de zekerheid checken door de dealer.
 
Volkswagen  Polo  - 
Je bedoelt dat soort klik of althans ik hoor klong? Bij hoeveel km/u rijdt je dan en laat je gas los dat je dit geluid hoort? Ik zal kijken zaterdag maar zondag kan ik het zeker testen dan moet ik met de Polo op pad.

Kun je het geluid ook omschrijven ik hoor wel iets in je sound file maar hoor meer geluiden. Laatste fragment hoor ik klong.. bedoel je dit?
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Net getest gaspedaal vol in getrapt los gelaten maar ik hoor helemaal niks.
Snelweg getest en in de bebouwde kom. Wat jij hoort dat heb ik niet. (mijne is ook niet gechipt etc)
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Precies volgens mij is het gewoon normaal denk ik. Laat het wel voor de zekerheid checken door de dealer.

Ik heb ook dat ik zon fluitje hoor inderdaad wanneer ik kort het gaspedaal stevig intrap en snel zou schakelen. Misschien is het geluid wat vervormt, maar vind dit niet als een fluit klinken.

Hoor zelf wel getik/geratel wanneer ik gas los laat en 'm laat uitrollen, waarschijnlijk door trillingen. Ook in mn keuzelijst tikt/kraakt er wat en mn linkerdeur klinkt nu ook ineens als piepschuim..
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  • Leuk
Waarderingen: MaartenAW
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!