Geert's VW Polo 1.6 TDI Highline 90PK BMT

Goedenavond :)!

Al enige tijd lid, maar mij nooit voorgesteld: Geert, 27 jaar, woon in Leeuwarden en heb begin januari een Polo gekocht. Hiervoor 5,5 jaar een 1.6 polo gereden uit '97, maar deze had intussen al 280.000 gereden, dus het was wel tijd voor een upgrade :)!

Ik was al enige tijd op zoek, maar kon in het noorden weinig 1.6'jes vinden die mij warm maakten. Ook verbaasde ik mij nogal over het feit dat er veel 1.6jes te koop stonden zonder CC. Hoe dan ook, was op zoek naar ten minste cruise control/(digitale) climate control//<12sec/RNS radio (of in ieder geval een scherm).

In januari dus een 1.6 TDI Highline gekocht met 125.000 op de teller.

Aangezien het een import stond de auto nog ingesteld in het Duits, wat je nogal vaak zag ivm het start/stop systeem. Dit heb ik laten aanpassen en daarbij ook de bochtverlichting laten activeren. Ook had ik winterbanden (eerste foto) op de lmv. Ik was redelijk verliefd op de Buenos aires, dus die heb ik via via op de kop kunnen tikken voor een klein bedrag - hier staan de zomerbanden nu op! Heb wel getwijfeld of ik hogere inch wilde, maar ik ben zo ook wel tevreden!

Minpunten van mijn auto;
- Geen telefoon via radio (heb wel parrot).
- Momenteel nog problemen met USB > al gebruik ik nu een 64GB SD kaart

Ik zou nog wel eens over willen stappen naar xenon verlichting, maar ik vind het eerst wel prima zo.

Dat was het eerst wel zo'n beetje!

auto.jpg velgen.jpg
 
VW  6C  1.4 TDI 105PK 
  • Leuk
Waarderingen: Ascari
Ik heb in mei mijn 6R verkocht en heb afgelopen vrijdag een andere Polo gekocht! Een 6C! Een mooie upgrade al zeg ik het zelf - ik was eerst van plan overspel te plegen en een Peugeot 308 (2016) te kopen, maar ben toch maar (weer) voor de Polo gegaan!

Dit keer dus een 6C, maar wel veel opties en een zeer lage kilometerstand!

1.4 TDI 105PK, drie pitter
2017, 36.000km op de teller
Genoeg opties, maar de opties die ik vooral wilde; parkeersensoren (voor en achter), automatisch dimmende binnenspiegel, regensensor en CHLH.

Het enige nadeel tot nu toe: ik kan wel Spotify e.d. afspelen, maar ik heb géén navigatie en géén Android Auto. Mijn vriendin heeft ook een 6C, maar dan wel met het Discover Pro mediasysteem - dat is toch wel een stuk relaxter. Daar wil ik binnenkort nog wel wat aan doen - maar daar zal ik nog wel even een topic voor openen ;)!

Vanmiddag ga ik nog even naar een vriend om opties aan te gaan zetten die nog niet geactiveerd zijn en straks ergens in de winter wil ik nog andere velgen + winterbanden hebben.

Hier in ieder geval een paar plaatjes!

WhatsApp Image 2020-08-10 at 09.52.40.jpegWhatsApp Image 2020-08-10 at 09.52.40 (1).jpeg
volkswagen-polo-1-4-tdi-comfortline-business-r-2017-alcantara-leder-pdc-cruise-control-36-000k...jpg
 
VW  6C  1.4 TDI 105PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!