Gebruik en nut van VDCS

Ik heb sinds een half jaar een Polo en sinds die tijd al aardig wat elektronische zaken op moeten laten lossen. Accu die na 1-3 dagen helemaal leeg was, claxon die niet werkte, Cruise control die niet werkte, airbags die niet werkten, ABS die niet werkte, etc.

De meeste van die problemen zijn ondertussen gelukkig opgelost en de Polo is bijna weer helemaal zoals hij moet zijn. Al zijn er nog een aantal zaken die niet (meer) werken zoals ze dat zouden moeten doen. Cruise control werkt nog steeds niet, schakelindicator op het dashboard werkt niet meer, regensensor werkt niet meer, foutmelding op het dashboard (p/n -> Fehler) , etc. Er is een andere regelunit gemonteerd, aangezien de oude kortsluiting heeft gehad en daardoor niet meer goed functioneerde.

Wat kun je met VCDS allemaal in en uitschakelen om bepaalde zaken die bij een VW Polo Highline uit 2013 te activeren en in te schakelen?

Hoe werkt het? Is het iets dat je zelf kunt doen? Welke functionaliteiten kun in-/uitschakelen? Alle informatie is welkom. Met name het ontbreken van de cruise control vind ik een groot gemis.
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.2 TSI 105pk 
Is het de moeite om zelf zo’n VCDS apparaat aan te schaffen en de regel eenheid van de Polo zelf in te stellen? Ik ben een leek op dit gebied en alle informatie is welkom
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.2 TSI 105pk 
Beter om gewoon iemand op te zoeken die er verstand van heeft. Vcds is een ontzettend fijn stukje gereedschap. Maar als je het niet goed kunt gebruiken is het net zo krachtig als een hamer.

Als je wel vcds wilt gaan gebruiken is dat uiteraard een goed idee. Maar je moet er wel om mee leren gaan. Dan kun je er veel mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: FFA
Bedankt voor de info! Als ik die pagina bekijk waar de opties staan die je kunt (de)activeren, lijkt het mij beter dat ik dit even overlaat aan iemand die daar verstand van heeft.

De functionaliteiten die ik zocht staan er in ieder geval wel tussen
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.2 TSI 105pk 
Het is natuurlijk niet zo dat je alles zomaar kunt activeren.
Het moet wel mogelijk zijn op de auto.
Anders die je dingen eerst in te laten bouwen.
 
Laatst bewerkt:
VW  Polo 6R  1.4 BlueGT DSG 
Dat snap ik. Functionaliteiten die erop zouden moeten zitten en nu niet werken zijn onder andere het multifunctionele stuurwiel, de regensensor, cruise control, schakelindicator en dat soort dingen. Misschien nog wat dingen waar ik geen weet van heb.

Doordat de electronica zo’n opdonder heeft gehad en ik weinig ervaring heb met deze generatie Polo, weet ik niet precies welke opties geactiveerd zouden moeten zijn in de Highline-uitvoering.
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.2 TSI 105pk 
Dat snap ik. Functionaliteiten die erop zouden moeten zitten en nu niet werken zijn onder andere het multifunctionele stuurwiel, de regensensor, cruise control, schakelindicator en dat soort dingen. Misschien nog wat dingen waar ik geen weet van heb.

Doordat de electronica zo’n opdonder heeft gehad en ik weinig ervaring heb met deze generatie Polo, weet ik niet precies welke opties geactiveerd zouden moeten zijn in de Highline-uitvoering.
Dit klinkt als een mooie klus voor @joosspekloos
 
VW  Polo 6R  1.4 BlueGT DSG 
Als je niet van plan bent om meerdere autos te gaan doen zou ik zelf even een berichtje plaatsen op dit forum.
Hier zijn meerdere mensen met een vagcom en veel ervaring die jou vast, wellicht tegen een kleine vergoeding, verder kunnen helpen.
 
Volkswagen  Polo  1.4 met 86 wilde dekhengsten 
Als je niet van plan bent om meerdere autos te gaan doen zou ik zelf even een berichtje plaatsen op dit forum.
Hier zijn meerdere mensen met een vagcom en veel ervaring die jou vast, wellicht tegen een kleine vergoeding, verder kunnen helpen.
Goed idee! Bedankt voor de tip.
Ik denk inderdaad dat dit voor de beste optie zou zijn, de kans dat ik er regelmatig gebruik van zal gaan maken is gering .
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.2 TSI 105pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!