frontassist met CC (

Hallo

Ik heb een vraagje >
Ik heb een polo 1.2 met frontassist , ( In de gril zit een radar )
zq8r6g2nj6sc.png.jpg

Als ik op de snelweg rij en ik rij achter een andere automobilist, En ik heb mijn CC aan ( normale Cruise Control , Geen ACC ( Die heb ik niet ) Dan zie ik in mijn display dit.
5msckna9nk2cm.png.jpg
.

Er gebeurt niks Als ik steeds dichter en dichter bij mijn voorganger kom. Gegeven moment rijd ik een meter achter hem en dan rem ik zelf maar.

Mijn vraag , Moet deze Front assist niet ingrijpen , En mijn CC uitzetten ?

Wat ik wel heb meegemaakt is dat ik achter een auto aanreed op de snelweg , Tussen ons zat circa 20 meter , Zag ook in mijn venster die twee auto's en een uitroepteken , Plotseling remde de auto voor mij en het systeem gaf de melding dit :
ve0s2ol9f.png.jpg

Met een geluid erbij , Hij remde niet zelf af , Dat deed ik zelf , Dus het werkt wel.

Wie heeft er ook zo frontassits icm met cc dus geen acc. wie me even kan uitleggen op de vraag >

mvg dennis
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140PK Oryx Weiss Pearl 
Het betekent simpelweg dat je volgens het systeem te dicht op je voorganger zit. Het tweede symbool betekent een ingreep: het systeem waarschuwt omdat je met teveel snelheid op de voorganger nadert; het is een anti collision warning
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Antera
De waarschuwing van het eerste plaatje geeft mijn Polo AW als je bij een bepaalde snelheid te dicht op een voorganger rijdt, hij grijpt daarbij niet in.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Volkswagen heeft hier zelf een YT video over gemaakt. Het is nog al een apart systeem wat soms wel en soms niet reageert. In het boekje staan de criteria's wanneer deze wel of niet reageert:

Filmpje hier
 
Volkswagen  Polo 6C1  1.4 TDI 75PK - Gechipt naar 115PK 
Het systeem grijpt alleen in wanneer het echt nodig is, dus om een botsing te vermijden (stilstaande auto's reageert het systeem trouwens niet op dus daar kun je gewoon op knallen). Als het niet nodig is om gelijk in te grijpen begint hij te piepen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
Het systeem grijpt in als het snelheids verschil b.v. 25km/h is tov je voorganger. De snelheidsverschil roep ik maar wat, want precies weet ik dit helaas niet.

Bij langzaam naderen grijpt het systeem niet in ( heb je ACC nodig) en bij een hoger verschil dan b.v. 30km/h ook niet omdat hij dat niet kan aanremmen
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!