Front Assist niet beschikbaar/not available

Goedemiddag Forummers!

Sinds een maand ben ik in het bezit van een 8 maanden oude Polo, die ik als demo heb gekocht bij Volkswagen. Alleen, na 2 weken gaf de auto aan dat de Front Assist niet meer werkte. Hierdoor werkt ook de ACC niet meer. Sindsdien trekt de auto ook naar rechts.

Na gedoe bij PON (waar ik de auto niet heb gekocht, maar die zit bij mij om de hoek) ben ik naar de dealer teruggegaan om dit te laten checken. Nu kreeg ik als antwoord: "Het betreft een bug in de software. Vervangen van onderdelen heeft geen effect. Volkswagen is sinds oktober 2018 bekend met dit probleem en werkt sindsdien aan een oplossing. We bellen u als de update beschikbaar is. Wanneer we die verwachten? Kan morgen zijn, maar kan ook over 6 maanden zijn. Het naar rechts trekken kan hiermee te maken hebben."

Eerlijk gezegd ben ik met stomheid geslagen dat ik een auto heb met een systeem dat tot nader orde niet werkt.

Zijn er meer mensen met dit probleem of hoe kan ik, behalve dan 'zeuren' bij mijn eigen dealer, meer info krijgen over de (op hand zijnde?) software update.

Alvast dank!
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
Zie de berichten over de nieuwe Golf 8, een en al problemen op het gebied van electronica, maakt de verwachtingen voorlopig niet waar.
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.4 
ik heb ook acc problemen gehad schijnt dus dat ik een gen 1 of 2 had en moest 3 hebben ze hebben het zonder problemen vervangen en geen problemen meer.
 
Volkswagen  Polo AW GTI,  2.0 200PK 
heeeeel soms heeft die van mij storing maar even aan en uit zetten lost dit op. maar het naar rechts trekken en een niet werkende ACC leg ik geen link tussen. tenzij je iets hebt geraakt dat alles uit het lood staat inclusief je acc oog achter het logo
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ik had het vandaag met naar huis rijden, front assist niet beschikbaar dus dacht oke apart, toen moest ik ergens een pakket ophalen dus motor uit geweest daarna weer mijn weg vervolgd de melding was toen ook weer verdwenen
 
Volkswagen  Polo AW High Line  1.0 TSI 
Heb nog nooit problemen met front assist/ACC gehad.
Die van mij besteld eind oktober 2017 en afgeleverd begin april 2018.
In Spanje gemaakt volgens mij.
 
Volkswagen  Polo AW1 Highline, R-line exterieur, LED, active info display, Bonneville, ex-beats  1.0 TSI 115pk handgeschakeld 
Ik heb ook deze melding gehad tijdens een sneeuwbui adgelopen winter. Na schoonvegen van het radar, verdwenen

Verstuurd vanaf mijn BLA-L29 met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Geachte forum lezers naar aanleiding van het bericht omtrent de front assist wil ik me hierbij aansluiten. Ik rij vanaf januarie dit jaar een polo highline met front assist maar ik heb al een paar keer gehad bij hevige regenval of sneeuw val het systeem een fout melding gaf in het display. Ben naar de dealer geweest en verklaarde dat de klacht bekend waren en dat er tot nu toe niets aangedaan werd. Dan denkje een veilig systeem te hebben en dan hoeft er maar 1 blaadje op je gril te vallen of sneeuw vlok en het systeem weigerd. Verder zeer tevrede met mijn Polo.
 
Polo  Highline  10 Tsi 95 pk 
Ik heb het 1 keer met sneeuw gehad, en 1 keer een storing, auto aan en uit zetten en het is weg. met de sneeuw toen even het plakaat ijs / sneeuw van het vw logo afgehaald en hij deed het weer. zonder zicht naar voor lijkt het mij logisch dat het niet werkt natuurlijk...
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Het is ook een hulpsysteem en als deze door slecht zicht geen garantie meer kan bieden op veiligheid dan schakelt het zich uit. Niks ongewoons lijkt me. Helaas is vag nog niet zover dat je een keuze kan maken tussen cc en acc. Want zodra je acc niet meer werkt heb je niks meer. Werk aan de winkel voor vag

Voor alle verlagingen bent U welkom in Breda www.vcds-coding.nl Voor al je aanpassingen en coderingen Whatsapp/Tel +31 6 15228709
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!