Foutmelding : "wagen alleen in positie P verlaten

Ik heb al een aantal keer deze foutmelding. Hij verdwijnt na ongeveer 1 sec. en dan weken niet meer.
Weet iemand wat dit is en kan het kwaad, de polo rijdt verder prima.
Polo 1.2 tsi dsg uit 2014, 80.000 km

Willekeurig, tijdens rijden en na starten. Een maand niet dan weer wel....
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen Polo 1.2 Tsi dsg  Polo 6C  1 w TSI 90 pk 
Krijg ik geloof ik ook wel eens als ik de deur open terwijl de pook nog in D staat ofzo.
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
Het gebeurt willekeurig, tijdens rijden en soms na starten. Het verdwijnt na 1 sec. Soms een maand niet dan weer wel. Ik had gelezen dat er een sensor kapot zou zijn en dat de hele DSG unit vervangen moet worden. Weten jullie hier iets over en zou het kwaad kunnen om door te rijden, hij rijdt verder goed.
 
Volkswagen Polo 1.2 Tsi dsg  Polo 6C  1 w TSI 90 pk 
Ik weet niet of er mensen zijn die dit al eens heeft gehad met de AW? Ik heb nu sinds 1 maand dat ik deze melding krijg. Ik rij rustig normaal weg en de melding gaat voor alsnog elke keer uit. Toen ik in Frankrijk was krijg ik de melding 2x en dat was 2 dagen achter elkaar. Nu in Nederland heb ik het maar 1x gehad in 3 weken. Vreemd ...
 
tba  tba  tba 
Hi Iwan, Ik heb dit ook gehad bij mijn AW. Is inderdaad een sensor in P stand die niet goed registreert. Bij bepaalde oudere modellen zijn er reparatiesetjes beschikbaar. Bij de AW helaas niet. Bij mij is zoals heales zegt de hele DSG unit vervangen. (Gelukkig onder garantie). Overigens heb ik wel de GTI dus weet niet of dit ook voor jouw AW geld.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 turbo 
  • Leuk
Waarderingen: IwanD en Sal
Bij mij ook gehad.
Zijn op de AW 2 types pook geleverd.
De oude is met een sensor setje te repareren.
De nieuwe niet, en moet de dsg pook compleet worden vervangen.
2018 en nieuwer is niet te repareren.
En dat is een beste klus gezien het ding vanaf onder de auto boven de uitlaat vast zit.
Was een reparatie van net geen 1400eu.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
  • Leuk
Waarderingen: Barry33
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!