Foutcode 16114

Beste,

Van de zomer met de hete dagen(25 a 30 graden) kreeg ik geregeld op de snelweg een knipperd gloeispiraal.

Auto ging in noodloop en na contact uit en aan was er niks meer aan de hand.

Dit gebeurde vaak na snelweg rijden en toen afremmen (file, langzaam rijdend verkeer)

Nu krijg ik de volgende foutcode: 16114.

Wie kan er iets meer over vertellen en denkt het te herkennen aan het verhaal van de warme dagen.

Uitgelezen met VagCANPro.
 
Volkswagen  PoloR  1.2TDI 
Heb je zelf de middelen om de opbrengst van de brandstofpomp te meten? Zo niet, naar een garage toe gaan waar ze fatsoenlijk diagnose kunnen stellen. Scheelt je een hoop tijd, geld en frustratie.
 
Volkswagen  Polo  1.4 80pk 
Toevallig brand de gloeispiraal weer en verminderd vermogen.

Warm verhaal is dus onzin en toeval geweest.

Ik wou dus de Meetwaarde testen. Helaas kreeg ik de melding No File. Waarschijnlijk door de gecrackte versie geen File met de modules meegekegen.

Motor schokt stationair ook, bij contact uit en aan loopt die weer als nieuw.

Alles laten doen is de makkelijkste en laatste weg, als je eerst zelf wat zou kunnen uitsluiten Polovl.
 
Volkswagen  PoloR  1.2TDI 
De storing was weg! Helaas nu met het warme weer, verscheen die weer op de snelweg.

Mijn vermoeden is dus bevestigd dat het ligt aan het warme weer = warme brandstof.

Waar kan ik het nu zoeken, iemand ideeen ?

Alles is uitgelezen en waardes waren in orde; dit is gebeurt toen de foutcode niet aanwezig was. Dit is moeilijk aangezien die verdwijnt zodat je contact uit doet en hij niet altijd optreed.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  PoloR  1.2TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!