Filters 9N

Ruud9N

Premium lid
Spritmonitor.de
3,388
1,068
213
Kan iemand mij vertellen of ik het juiste benzinefilter heb gekocht? (1.4 2003)
Ze hadden er ook eentje met 3 aansluitingen ondanks dat ik het op kenteken besteld heb.
lmtuzknghzm.41.19.jpg
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Dit is een filter zonder ingebouwde drukregelaar, je kan ze ook compleet krijgen vandaar de 3 aansluitingen. Die drukregelaar moet je overzetten van je oude filter. Dit is niet heel erg ingewikkeld. Wel even voorzichtig met je aansluitingen deze zijn nogal fragiel. Je filter zit ra onder de auto thv de tank net voor het achterwiel. Er zijn ook uitvoeringen die een standaard filter hebben, dan heb je maar 2 aansluitingen (filter is ook kleiner)
 
Volkswagen  Polo 9N 2003  1.4i 75PK BBY 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
Kan iemand mij een "How-to for dummies" geven hoe je zo'n benzinefilter vervangt? (kan er op het forum niets over vinden)

@Happy, hoe zet je die drukregelaar over naar het nieuwe filter?
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Het is al een tijdje geleden dat ik het gedaan heb maar het is goed te doen. Je filter zit RA onder de auto net voor het achterwiel, het filter zit in een plastic houder vastgeschroefd aan de auto deze zou ik als eerste vast een beetje loshalen (dit is makkelijker nu dan als je leidingen losliggen) dan moet je voorzichtig je leidingen loshalen dit zijn een soort clipjes die je in moet drukken om ze te ontgrendelen, dit is een lastige want ze kunnen vastzitten en breken snel. Nu kun je het filter helemaal uit de houder halen. Als het filter los is kan je de drukregelaar eruithalen: deze zit geborgd met een clip deze verwijder je, dan kan je de drukregelaar eruit trekken er zit ook een o-ring in/omheen deze moet je vervangen en dan kan je de drukregelaar in je nieuwe filter zetten. Volgensmij zit de brede ring boven in en de dunne onderin dacht ik. !! Let op als je het filter vervangt leg er een bak onder en haal je sleutel uit contact en laat je deuren dicht dit kan namelijk je brandstofpomp activeren en dan spuit de benzine eruit!! Ik heb nog gezocht naar een beschrijving maar kan deze nergens vinden zo snel, zelfs in het wpl handboek van VW niet, daar word niets over beschreven laat staan een onderhoudstermijn. Succes.

http://www.golfmk6.com/forums/showthread.php?t=28302 Zo ziet het er ongeveer uit bij jou alleen is dit een filter met een geïntegreerde (vaste) drukregelaar. Jij moet dan bij jou het middelste deel bij het oude filter eruit halen. deze zit geborgd met een clip deze verwijder je en dan kan je de drukregelaar eruit halen er zit ook een o-ring in/omheen deze moet je vervangen en dan kan je de drukregelaar in je nieuwe filter zetten.

F10.jpg
 
Volkswagen  Polo 9N 2003  1.4i 75PK BBY 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
Omdat ik het filter zelf al niet los kon krijgen (wat achteraf heel erg makkelijk bleek) ben ik naar een buurtgarage gegaan. Daar kreeg ik te horen dat ik het verkeerde filter had. (heb bovenstaande teksten wel laten lezen maar daar kon hij weinig mee) Foto's van gemaakt en het filter omgeruild voor de filter die op de foto's stond. Vandaag naar die buurtgarage gegaan en voor € 15,- zat hij er onder. Hij had wel veel moeite om de slangen/klemmetjes los te krijgen maar ook dit klusje is weer geklaard en ik weet nu ook gelijk hoe het moet.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Was het gewoon een standaard filter met 2 aansluitingen? Of zoals degene in mijn laatste post, maar dan eentje met vaste kern? Tja soms is het lastig om de juiste delen te vinden. Ik moest bij mij ook eerst goed kijken welke eronder zat. Bij veel onderdeel sites of winkels geven ze verschillende types aan.
 
Volkswagen  Polo 9N 2003  1.4i 75PK BBY 
Het systeem bij de automaterialenzaak verwees steeds naar het filter wat ik eerst had gekocht. Maar na wat beter zoeken kwamen ze op deze uit en de nummers klopten ook exact. Het was een filter met 3 aansluitingen maar dat is op de foto niet goed te zien.
2016-06-23 14.52.59.jpg 2016-06-23 14.53.04.jpg 2016-06-23 14.53.14.jpg
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Ik heb helaas het oude filter niet meer anders had ik er een foto van kunnen maken. Mocht hij binnenkort nog eens op een brug belanden dan zal ik er een foto van maken.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!