extra beveiliging polo 6c

beste forumleden,
ik ben van plan om mijn polo extra beveiligen met behulp van aan/uit schakelaar
img_2974.jpg
ik wil hem ergens binnen handbereik plaatsen, maar ik heb geen idee waar en bij welke kabel aansluiten.
heeft iemand een idee?
graag via prive bericht
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90 pk 
Haha je hebt het 7-uur NOS journaal gezien met de mededeling dat ze vooral veel Golfjes en Polo's stelen? ;)

Electrisch gezien kun je een aantal dingen doen, ik zal er twee noemen.

- OBD2 poort onderbreken, dat is de poort waar de diagnose stekker in gaat.
Via deze poort kunnen kwaadwillenden de startonderbreking uitschakelen of een 'nieuwe' sleutel inleren op de startonderbreker.
Deze startonderbreker zit in de eerste plaats in de teller, en er zit ook eentje in de motor ECU.
Bij het onderbreken van de CAN verbinding(en) kunnen ze minder makkelijk in het CAN netwerk komen.
Alternatief is om de poort te verplaatsen naar een locatie waar ze er niet bij kunnen (al dan niet weten waar deze zit).

Dit lost het probleem om dat ze de auto kunnen starten

- Startmotor relais onderbreken
De startmotor krijgt een signaal van de ECU, BCM of contactslot om te starten.
Dit signaal gaat via de twee relaisen (weet iemand het meervoud van relais? relaiss? relaisen? relaisjes?) naar de startmotor die

Dit lost het probleem op dat ze de auto kunnen starten.

Maaarr.... Het probleem dat ze in de auto kunnen komen, los je zo niet op.
Ook moet je in gedachten houden, als 'ze' de auto willen meenemen, dan lukt ze dat echt wel.
Je kunt het ze zo moeilijk mogelijk maken om de auto mee te nemen. Laat ze maar een half uur prutsen. Dat doen ze vaak niet, ze willen erin, starten, eruit.
Dus zo'n schakelaar zal wellicht wel effect hebben, maar het maakt niet heilig. Houd dat in de gaten ;)

Ik zou denk ik (ook) investeren in een goede verzekering die een goede waarde dekt bij diefstal.
 
  • Leuk
Waarderingen: abdu
heel bedankt voor je snelle reactie! ik heb geen NOS journaal gezien, maar wel op de radio vanochtend gehoord ;) ik was sowieso van plan om zo schakelaar inbouwen, maar ik moest eerst mn garage opruimen:mrgreen: dus mn auto staat er in pas sinds afgelopen zondag ;)
heel goed idee van jou met OBD2 poort onderbreken, want van verplaatsen krijg ik misschien gezeur van monteurs bij service beurt bij VW dealer?:poutingcat:
hoe moet ik het vinden welke kabel gaat van contactslot naar relais?
ik snap het dat al die beveiligingen geven geen 100% garantie, maar alles wat qua beveiliging van vw fabriek gaat, kunnen ze makkelijk omzeilen...
ik heb wel een goede verzekering, maar al dat gedoe met verzekeraars... en als ik ergens in het buitenland ga merken dat mn auto niet meer op zijn plek sta, dan ben ik nog meer tijd kwijt...
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90 pk 
Goeie tips iichel. Maar ik heb idd ook zoies van als ze willen nemen ze hem/ haar tog wel mee.
Relais heeft geen meervoud relaitje daarintegen kan je we meervoud van maken.
dus gewoon goed verzekeren of bij die oplettende buurvrouw voort raam zetten.
 
Vw  Polo  1,6 tdi 90pk 6R/ 1.2 9N 
Ik zou persoonlijk zoiets als deze plaatsen:

s-l1000.jpg


Kun je mooi achter het dashboard weg werken (geen gaten boren voor een schakelaar) :)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!