Even voorstellen: WiZZiEJP - Polo VI (AW) 1.0 TSI 95pk Highline

Beste mede forum leden,

Geweldig om jullie verhalen hier te lezen. Ik werd getriggerd omdat ik zocht naar de wijzigingen bouwjaar 2020. Toen maar meteen een account aangemaakt.
Inmiddels rijden wij alweer sinds 03-2018 de Polo zoals op onderstaande foto te zien, heerlijke auto en vooral dat ik nooit meer zonder full LED en een panoramadak wil ;).
We twijfelen nog wel om onze huidige Polo in te ruilen en dan tóch voor een DSG uitvoering te gaan, ook daarvoor probeer ik hier ervaringen van gebruikers terug te lezen.

Groet,
Jean-Pierre

IMG_3838.jpeg
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: PoloGTI23
Welkom Jean-Pierre. Weet niet hoe het bij de Polo zit, maar ik had een Fabia met de 1.0 tsi en DSG en vond dat echt een ramp. Ik was sowieso al gewend met de auto's daarvoor de DSG te laten optimaliseren, zodat in D wat later en in S wat eerder wordt opgeschakeld. Maar bij die 1.0 wist ik niet hoe snel ik dat moest laten doen. In D echt niet te doen, één en al gebrom en getril door te vroeg opschakelen. Daarna geen enkel probleem meer. Ik wil ook nooit zonder DSG
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: WiZZiEJP
Welkom Jean-Pierre. Weet niet hoe het bij de Polo zit, maar ik had een Fabia met de 1.0 tsi en DSG en vond dat echt een ramp. Ik was sowieso al gewend met de auto's daarvoor de DSG te laten optimaliseren, zodat in D wat later en in S wat eerder wordt opgeschakeld. Maar bij die 1.0 wist ik niet hoe snel ik dat moest laten doen. In D echt niet te doen, één en al gebrom en getril door te vroeg opschakelen. Daarna geen enkel probleem meer. Ik wil ook nooit zonder DSG
Een DSG laten optimaliseren? Ik ben niet technisch en geen idee... doe je dat bij een dealer en wordt de software dan aangepast of ook hardware?

En iemand hier met ervaring in de Polo 1.0 TSO 95pk van 115pk hoe de DSG zich in beide verhoudt?
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
Dat is softwarematig en gebeurt bij één van de bekende VAG tuners, zoals JD, VAG techniek en TVS. Wellicht is het gebrom en getril er niet of minder bij de Polo 1.0 en heeft dat te maken met de carrosserie. Maar het is een algemeen probleem dat de DSG (7) veel te snel opschakelt. Om gunstig te scoren qua emissie eisen wordt de driveability sterk negatief beinvloed.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: WiZZiEJP
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!