Even voorstellen: Ruben-67

Dag allemaal,

Ik ben Ruben , 19 jaar en sinds afgelopen vrijdag in bezit van een Polo. Na een jaar lang een BMW 328CI uit 1999 te hebben gereden was ik opzoek naar iets zuinigers/nieuwers, toen kwam ik uit op een Polo.

Ik was automaat gewend door mijn BMW dus wilde ook niet meer anders, daarom viel mijn keuze snel op een Polo 1.6 TDI met DSG.
De garage waar ik altijd kom en ik zijn samen opzoek gegaan naar een nette polo, mijn eisen waren:
Xenon
DSG
PDC
Stoelverwarming (hoefde niet perse)
Panorama dak (zat ook op de BMW en vondt dit heerlijk)
Climate control
Stuurwielbediening
5-deurs
Onder de 120xxx gelopen

Dit is opzicht al een hele lijst en ik kwam er ook snel achter dat mede doordat deze versie weinig is geleverd in Nederland, er niet zoveel keus was (49 auto's gemiddeld op verschillende sites).
Daarom heb ik het filter ook aangepast naar Duitsland, er was hier al ruimere keus en na even zoeken kwam het ''dit is hem'' moment.
Ik moest op 1 ding inleveren en dat was de Climate die zat er helaas niet op, dat heb ik voor lief genomen mede omdat de kilometerstand 66xxx was.



7ef8b50f-d9c7-42b6-af65-f9809f0fa778.jpeg



85a8e0a2-c4a0-4863-8a8e-f807774fd3c6.jpg

Vrijdag heb ik hem opgehaald in Duitsland, na een grondige rit en een inspectie (voordeel dat de garage houder mee was waar ik altijd kom want die kon hem uitlezen)
om tafel gezeten met de handelaar die hem verkocht, een hele nette man. Vertelde dat de auto van een werkplaats chef van volkswagen was geweest en dat hij deze auto voor zijn vrouw had gekocht. Hij was nu overgestapt naar Porsche en er zat een kaartje bij van hem zodat we hem konden bellen voor eventuele vragen over de auto.
De remblokken en schijven waren aan vervanging toe, toen we dit aangaven bood de man gelijk zijn excuses aan en was van mening dat hij dit had moeten vervangen, hij deed daarom ook gelijk iets met de prijs.
Alle keuringsrapporten van de TÜV zaten er bij en daar aan was te zien dat de kilometerstand logisch was.
Er zaten 18 inch ABT velgen onder + een lichtmetalen set winterwielen, ook kregen we er een goede set verlatingsveren bij die voor nog 5,5cm er af zou halen en achter 3,5cm. hier twijfel ik nog over...

Ik ben erg blij met de aankoop en kan niet wachten tot hij is ingevoerd, even eerlijk: wat rijdt DSG subliem zeg!
Het plan is dat ik hem een maandje ongeveer standaard rijd en dat hij dat aan de computer wordt gelegd op te chippen.

Vragen zijn altijd welkom!

ps. ik heb veel aan jullie informatie op het forum gehad bij het inlezen over een polo bedankt!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 90pk 
  • Leuk
Waarderingen: Michel6C en kawazxr
Welkom en veel leesplezier, gefeliciteerd met deze hele mooie complete Polo.
Hij staat goed te blinken en eerst straks even lekker genieten als hij op kenteken staat :).
 
Volvo  -  - 
  • Leuk
Waarderingen: Ruben-67
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!