Voorstellen Pjedro

Pjedro

Actief lid
103
49
35
Hallo allemaal,

Het staat al even op de planning om me hier voor te stellen maar daar kwam het steeds niet van, bij deze alsnog.
Mijn naam is Pieter, woonachtig in Hardenberg (Overijssel). In het dagelijkse leven ben ik ZZP-er binnen de ICT.
Sinds begin van dit jaar rijd ik een zwarte VW Polo 6r uit 2011. Zie onderstaande foto zoals ik 'm gekocht heb. Uiteraard is het één van mijn hobby's om met auto's bezig te zijn. Zo doe ik met wat kameraden mee aan autoblubbering, daar rij ik in een VW Golf 3 2.0 GTI (210pk op de testbank). Voor degene die dit niet kent; 40 meter aanloop en dan 60 meter blubberbak. Na elke ronde worden de bakken verzwaard en wie na diverse manches de meeste meters heeft gemaakt is de winnaar! Om er een beeld bij te krijgen:




OYeuca.jpg


Maar verder over de Polo... meteen na de aanschaf heb ik de EGR laten uitschakelen i.v.m. de vele problemen die ze veroorzaken. Aangezien ik wat laat ben met me voorstellen zijn er al het e.e.a. aan dingen gebeurd, zo heb ik 17" Scirocco wielen gekocht. Nadat ik een afspraak had gemaakt bij de garage om de wielen even te laten balanceren kwamen we er achter dat er in twee banden wat hobbels zaten. Toen ben ik meteen maar op zoek gegaan naar nieuwe banden, dit zijn vier Pirelli's geworden in de maat 195/40/17 zodat ze iets getrokken om de wielen zitten.

ylnBoa.jpg


Het viel me alles mee dat er qua comfort weinig verandert was na het monteren van de wielen met platte bandjes. De volgende stap was de Polo verlagen, maar ik wist niet of ik er verlagingsveren onder wilde hebben of een schroefset. Nadat ik me door verschillende mensen had laten adviseren werd al gauw duidelijk dat het geen verlagingsveren zouden gaan worden. De veren die ik op het oog had van Eibach zouden maar 25-30 mm verlagen en dit was me te weinig, daarnaast was het niet verstandig om ze op de originele schokdempers te monteren omdat deze er niet op berekend zijn. Dus ik heb uiteindelijk toch gekozen voor een schroefset van AP, zie onderstaande foto's.

BG1TvU.jpg

OrqXxu.jpg

dA0f8M.jpg


Zie onderstaande foto voor het resultaat, ik twijfel zelf nog enigszins over of ie niet nog wat lager mag. Wat vinden jullie?

ZTtedL.jpg


NGg2Dh.jpg


Tot zover eerst de ontwikkelingen wat betreft mijn Polo, één van de volgende plannen is het interieur.. maar dat later!

Groeten,
Pieter
:mrgreen:
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6r  1.2TDI BlueMotion 
Welkom Pieter,

Leuk dat je jezelf ff voorstelt en nog een mooi bericht met meteen foto’s, houden we van!

Kan je de U led koplampen ook aanraden als je iets zou willen upgraden met verlichting. @Laszlo heeft ze ook en staan erg mooi.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Laszlo
Welkom Pieter. Leuke novité, dat autoblubbering; nooit van gehoord
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Mooie polo.

U leds zijn in mijn ogen de beste upgrade voor je auto aan uiterlijk. Ik zelf hou niet van verlagen dus dan is dat ook gelijk de wereld uit dat dat de beste upgrade is :)

Veel leesplezier en upgrade plezier. Als je iets moet weten let me know
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
  • Leuk
Waarderingen: VM407
Welkom!
 
Volkswagen  Caddy  @ 102 Pk / 250 Nm DSG | Ex: Audi RS3 2.5L TFSI 5-Cil @ 367 Pk / 465 Nm | Ex: VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion @ 101 Pk / 232 Nm 
Wederom bedankt voor jullie reacties!
@Laszlo, dat staat 'm inderdaad erg goed, heb je nog meer foto's? Is dat plug en play of moeten er dingen ingeleerd worden?
@Jurgen6R, ik laat 'm inderdaad toch op deze hoogte staan. Als ik nog lager wil moeten de stelringen er tussenuit, dan verloopt de garantie vd schroefset en dan gaat het comfort ineens erg hard achteruit. Vanmorgen is ie trouwens nog ff uitgelijnd.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2TDI BlueMotion 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!