eobd stekker vervangen

Ik heb vorig jaar een vw polo 9R 1.4 benzine uit 2001 gekocht.
Na een half jaar rijden begon er een lampje te branden en kwamen we er in de garage achter dat er met de eobd stekker was geprutst waardoor hij niet uitgelezen kan worden.Wat er precies aan is geprutst en waarom komen we niet achter en ook het adres van de vorige eigenaar heb ik niet meer om te vragen hoe of wat.Wie heeft er een schema (of weet hoe ik eraan kan komen) of een ander idee zodat we de stekker kunnen vervangen en weer uit kunnen lezen aan de pc. Alle tips welkom aangezien ik nu al de nodige mankementen aan mijn auto heb die niet verholpen kunnen worden.
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 
Ergens een schakelaar te vinden die er niet zou moeten zijn?

Tuimelschakelaar ofzo.

Dashboardkastje, of misschien onder je handrem.


Voor de lupos heeft 2 slimme rijder een obd reader gemaakt met een klein scherm voor boven de teller unit.
Deze leest de auto continu uit, en er moet dan dus een schakelaar omgezet worden wanneer je hem met de pc wil uitlezen.
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!