Elektronische motor besturings problemen???

Hallo
Onze 2012 Polo 1.4 benzine met 40k km op de teller heeft af en toe problemen.
Zo af en toe lijkt de motor wat in te houden. Er zijn geen DTS codes. Bougies zijn goed, Luchtfilter is schoon.
Onlangs was het zo erg dat veel (alle?) dashboard lampjes gingen branden. Na het aan de kant zetten bleef de motor op zich goed stationair lopen, maar levered absoluut geen Koppel. Uit en aan gezet was het euvel verholpen. Ook hierna geen DTS code te zien. Nu al weer een paar dagen zonder problemen gereden.
De garage heft de gehele gasklep unit vervangen, zonder resultaat. Ik ga proberen om met een VCDS alles uit te lezen, maar of daar veel uit gaat komen ...
Ik plaats het bij overig elektronisch, omdat ik denk dat het inderdaad een elektronisch problem is: Een slechte sensor gaat het niet ineens weer doen als ik de auto opnieuw start. Ook zou ik bij een misfire of een sensor problem een foutcode verwachten.

Heeft iemand een idee waar dit probleem te zoeken?
 
Volkswagen  Polo Mk5  1.4 benzine turbo; 2012 
Ik heb een paar keer hetzelfde gehad, echter heb ik een TSI. Mijn probleem werd verholpen door een update van het motorregelapparaat blijkbaar. Geen idee of dat bij jou ook de oplossing is.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!