elektrische ramen+elektrisch verstelbare spiegels werken niet.

Hallo allemaal,

Ik heb pas geleden een volkswagen polo uit 2008 uit gekocht.
Nu kwam ik er een paar weken terug achter dat ineens mijn ramen niet meer naar beneden gaan en mijn elektrisch verstelbare spiegels niet meer werken zowel links als rechts.

ik heb toen naar mijn zekering gekeken maar die was goed.
wat zou het probleem kunnen zijn ?

groeten, Jordy
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 80pk 
Goedenavond allemaal,

Ik heb vanmiddag naar de stekker gekeken en deze ingespoten met contact spray. Daarna werkte het systeem nog niet.

passagier deur wrekt niet via schakelaar in passagier deur?
Nee, deze werkt helaas ook niet.

Is er toevallig iemand die een elektrisch schema van mijn Volkswagen polo uit 2008 heeft ?

wat zou een nieuwe kabelboom kosten ? of is het verstandiger om de kabels er tussenuit te halen en nieuwe er tussen te solderen ?
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 80pk 
Het is misschien een long shot, maar druk alle connectoren op je BCM eens goed aan, misschien gaat er daar wat mis. (Zit aan de linkerkant, boven je pedalen)

Heb je al eens geprobeerd om na te meten met een multimeter of er nog spanning aankomt op je schakelaars in de deur?
Ook zou ik even de rubber waar alle kabels door gaan in de deur even weg trekken en kijken of er geen kabels zichtbaar beschadigd zijn.

Hieronder de draadschema's van Elsawin.
comfortsysteem (met elektrische ruitbediening).pdf (Op p.10 staat de schakelaar voor elektrische ruitbediening in de bestuurdersdeur)
Buitenspiegel, elektrisch verstel- en verwarmbaar.pdf (Op p. 3 staat de bediening voor elektrische spiegels

Ik weet niet of je het nodig hebt, maar deze cursus heeft mij erg geholpen bij het begrijpen van de draadschema's.
https://www.mypolo.nl/xenforo/threads/cursus-draad-schemas-lezen.10784/
 

Bijlagen

  • Buitenspiegel, elektrisch verstel- en verwarmbaar.pdf
    571.8 KB · Weergaven: 22
  • comfortsysteem (met elektrische ruitbediening).pdf
    1.7 MB · Weergaven: 26
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
  • Leuk
Waarderingen: Robin
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!