Elektrisch inklapbarespiegels

Goedenavond allen,

Mijn Polo uit 2016 (6C) is uitgerust met elektrisch inklapbare spiegels, met het knopje in de deurpaneel gaat die keurig elektrisch inklappen, maar zodra ik mijn auto opslot doe klapt die niet in.. @TLC heeft geprobeerd mij te helpen en de coderen helaas zonder succes.. Optie staat wel in navigatie maar gaat niet klappen zodra ik mijn polo opslot doe.

Nou heb ik in de wandelgang gehoord dat het mogelijk in de raammotor zou kunnen zitten, dat die de optie niet heeft.. Kan iemand dat mogelijk bevestigen en welke raammotor zou ik daarvoor in de plaats moeten hebben?

Iemand wellicht een oplossing?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
 
Volkswagen  Polo  - 
Yup, heb mijne omgebouwd naar inklapbare spiegels en moest de raammotoren ook vervangen. Qua nummers geen idee, is al een tijdje geleden.
Maar die van mij is al origineel van fabriek af voorzien van elektrische inklapbare spiegels.. maar kan het zijn dat mijn huidige raammotor de optie niet ondersteund dat die inklapt wanneer mijn polo opslot gaat?
 
Volkswagen  Polo  - 
Mij lijkt het vreemd.
Of je nu op het knopje 'spiegels sluiten' drukt of de wagen op slot doet, de BCM moet een LIN bericht sturen naar de deurmodule/raammotor om de spiegel te sluiten.

Of je nu op het knopje drukt of de wagen op slot doet, hetzelfde bericht moet gewoon verzonden worden. De raammotor heeft geen benul waarom dit gebeurt of moet. De BCM wel.

Ben niet heel erg bekend met de 6C electronica, maar lijkt me eerder een probleem met de BCM die de functie niet ondersteund of een verkeerde codering
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Yup, heb mijne omgebouwd naar inklapbare spiegels en moest de raammotoren ook vervangen. Qua nummers geen idee, is al een tijdje geleden.
Welke draden moest je precies trekken? Mijn rechterspiegel heeft laatst een tikkie gekregen dus waarom dan niet gelijk voor inklapbare spiegels gaan? Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo  1.4 TDI 117PK 330NM 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!