Electrische storing, stuurbekrachtingslampje was actief

Goedemiddag polo´ers,

Ik ben in het bezit van een VW Polo 9N3, bouwjaar 2003.

Vandaag na een uur rijden, wilde ik met mijn auto op de weg keren. Op het moment van insturen begon mijn auto te knipperen/piepen. Mijn toerenteller viel naar beneden, en het leek erop dat de auto uitviel.
Vervolgens heb ik de auto uitgezeten opnieuw gestart. De auto-kilometer unit is gereset. Dus de tijd stond op 00:00uur.

Een uur later ben ik weer terug gereden. Weer na een uur rijden kreeg ik een probleem. Op dat moment sloeg ik van de snelweg af, dus remmen, knipperlicht aan, gas eraf. De auto begon weer te knipperen.
Vervolgens bleef het lampje stuurbekrachtiging op oranje branden.

Ik heb toen een aantal tests uitgevoerd, zoals remmen, knipperen, gasgeven/remmen, sturen bij stationair draaien. Geen probleem meer.

Ik wil binnenkort wel naar de garage om uit te lezen. Zijn er wel een aantal opties voor semi-monteur uit te voeren?
Zekeringen checken, massa punten controleren en schoonmaak rondom de accu. Kan ik de stekkers van stuurbekrachtingsmotor controleren? hydraulischeoliepeil checken van reservoir, etc etc

Hoop van jullie te horen,
Gr. ERik
 
Volkswagen  Polo 9N 2003  1.2 
Denk dat het weinig zin heeft om te gaan lopen 'gissen' zonder de auto uitgelezen te hebben, doe dit dus ook zo snel als mogelijk. Laat gelijk je accu controleren, bij een minimale stuurbeweging trekt de stuurbekrachtiging al 45A weg. Maak e.v.t. een foto van het uitleesrapport en post deze hiero_O
 
Volkswagen  Polo  1.4 80pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!