Einddemper vervangen 1.0 TSI

Hallo allemaal,

Ik wilde mijn einddemper vervangen voor een rechte pijp maar zag dat de middendemper en einddemper 1 stuk is.
Zijn er mensen die dit gedaan hebben of wellicht de middendemper? Ik neem aan dat het allemaal custom is aangezien er geen kant en klare vervangstukken zijn hiervoor.
 
VW  Polo  1.0 TSI 
Af fabriek is midden en einddemper 1. Op de pijp net voor de achteras, op het stuk pijp wat dwars op de auto staat, zit een inkeping, een markering. Dit is de plek waar je de 2 delen doorslijpt als bijvoorbeeld de einddemper defect is.

Persoonlijk zou ik de middendemper verwijderen, maar wil je toch je einddemper eraf, dan zou ik hem net voor de einddemper afsluiten en en een stuk pijp erover schuiven.


De nette manier, mocht je je einddemper terug willen zetten is bij de inkeping afslijpen en dan een stuk pijp in een bocht buigen en zo monteren.

Er zijn hier verschillende jongens die de einddemper hebben verwijderd, misschien hebben die nog een goed adresje voor je.
 
Bedankt voor je reactie.
Een bocht buigen zal lastig worden dus ik denk dat ik hem direct achter de demper afslijp dan. Om te zagen is weinig ruimte zag ik dus zal het wel eerst demonteren om te kunnen slijpen. En dan een ophanging eraan lassen.
 
VW  Polo  1.0 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!