Egr uitschrijven en afdoppen?

Beste Polo Members,

Motor management lampje brandt op mijn display.
Na uitlezen bij verschillende garages werd geinformeerd dat egr klep niet goed meer werkt en toe is tot vervanging.

Nu zegt de ene garage anders dan de ander. De ene zegt wegschrijven is voldoende en een ander zegt weer dat er ook een dop tussen moet. Heb ook contact gehad met chiptuning garage en die gaf ook aan dat het niet nodig is af te doppen.

Nu weet ik het even niet meer. Kostenverschil is ook vrij verschillend.

Circa 150 euro wegschrijven of 500 euro inclusief afdoppen.
Nu is mijn vraag ook, kom ik wel de APK doorheen hiermee?

Ik wil dat het opgelost word en dat ik niet meer naar terug hoef te kijken. Weet ook niet of dit tot andere gevolgen heeft tot andere problemen....

Zit nu ook te twijfelen of ik mijn auto maar dan moet verkopen terwijl ik dat helemaal niet wil :(
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 Diesel Bluemotion 
egr weg laten schrijven digitaal probleem opgelost,heb ik ook gedaan,ik heb het laten doen bij amt chiptunning te utrecht.

Was het bij jou ook een foutmelding op de egr klep? Hoe lang is het geleden dat je dit hebt laten doen? Heb je ook wel eens gehad dat de auto niet wilde optrekken?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 Diesel Bluemotion 
Klep lek -> afdoppen
Klep niet lek -> wegschrijven

Een lekke klep laat uitlaatgas door. Soort van valse lucht. Dat vindt je motormanagement niet leuk (wat nu waarschijnlijk ook gebeurt, klep is lek of gaat niet open zoals het moet)

Hoe weet ik of egr klep lek is? Hij gaf enkel melding een fout op egr klep dat deze nirt goed functioneerd.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 Diesel Bluemotion 
Was het bij jou ook een foutmelding op de egr klep? Hoe lang is het geleden dat je dit hebt laten doen? Heb je ook wel eens gehad dat de auto niet wilde optrekken?
ik heb de egr klep weg laten schrijven,omdat ik telkens fout meldingen kreeg,nu nooit meer last van het motor blokje in displai,en geen problemen met optrekkken of zo,ik ben er goed mee geholpen.
 
Volkswagen  Polo 6 r  1.2 tsi 105 pk 
Ik zou altijd voor zekerheid gaan.
Al blijft egr maar een klein stukje open dan heb je op langer termijn nog steeds de problemen.

Dus weg schijven en afdoppen.
Dat is imo de enigste manier om zeker te zijn dat die niet meer werkt en voor problemen zorgt.

500€ is wel weg veel,
Volgens mijn kan dit veel goedkoper
Okey duidelijk. Ivm arbeidsuur komen ze vaak uit rond 500. Zou het ook graag eronder willen zitten maar helaas garages bij mij in de buurt vragen 500. Ik hoop wel dat ik apk doorheen kom met zoiets :$
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 Diesel Bluemotion 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!