EGR uitgeprogrammeerd, geen vermogen

Gisteren was het weer zo ver. Uit het niets had ik helemaal geen vermogen meer, wilde niet starten.
ANWB gebeld, die gaf aan dat het aan de EGR lag. Er heeft ook geen lampje gebrand op mijn dashboard.
Dus dat vond ik al raar.

Anderhalf jaar terug had ik de EGR klep definitief laten uitlezen.

Waar kan het aan liggen?
 

Bijlagen

  • IMG_1142.JPG
    IMG_1142.JPG
    1.4 MB · Weergaven: 74
Polo 6R  Polo 6R  1.2 BM 
Eventueel eens contact opnemen met de tuner/garage die de programmatie heeft uitgevoerd?

Heb je misschien een foto van de reparatie die de ANWB heeft uitgevoerd?
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Net langs VAG garage gegaan. Als er geen foutcode is en auto heeft vermogen, kan je gewoon blijven rijden. En dat aliminium stuk kan geen kwaad zei die.
 
Polo 6R  Polo 6R  1.2 BM 
ik doe een gokje.


jij egr is software matig uitgeschreven maar was niet afgesloten van het gaskanaal.
dus ook al kreeg de egr geen signaal, er zijn uitlaatgassen langs blijven komen.

misschien hebben deze de boel er voor en erna zo vervuild dat er nu iets niet meer goed gaat.
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Martien
Dat trucje heeft de ANWB vaker gebruikt.
Ik had laatst ook panne toen ik klaar was met werk in Alkmaar. ANWB was snel ter plaatse gelukkig.
Startmotor deed zijn ding, maar auto sloeg niet aan.
Eerste wat ze probeerde was inderdaad een plaatje ertussen zetten. Gelukkig was die bij mij niet het probleem, mijn EGR is dus wel goed weggeschreven.

Bleek bij mij een slechte connector te zijn voor brandstofpomp onder de achterbank.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tdi Chipped 100pk 
Kun je een wat betere foto maken waar dat plaatje precies zit op je 1.2 TDI?

Afspraak staat gepland auto word gechiptuned en de egr word softwaretechnisch uitgezet. Wil alleen er zeker van zijn dat dit mij niet gaat over komen Dus dop hem voor de zekerheid ook af.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!