EGR Sensor foutmelding

Goedemiddag,

Het is zover, afgelopen week ging mijn gele ''katalysator'' lampje branden.
Na het uitlezen thuis kreeg ik de volgende foutcode: 15536 - EGR Sensor 1 P0405 00 [136] - Signal too low

De volgende dag was het lampje weer uit, maar hij brand nu al 4 dagen achter elkaar.
Ik neem aan dat de EGR klep vervangen moet worden als ik zo op dit forum lees.

Ook zie ik dat het tegenwoordig mogelijk is om het af te doppen.

Wat raden jullie aan? of kan het ook alleen een sensor zijn?
Auto vorig jaar gekocht, dus ook geen vaste dealer gehad, dus ook een coulance helaas:(
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI BlueMotion 
Als het de egr is, gewoon uitlaten schrijven. Ze kunnen tegenwoordig in de ecu en kun je hem meteen laten chippen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BM 75 pk 
Bedankt, zag het inderdaad staan bij pro car tuning, echter zie ik nergens bij die sites om EGR weg te laten schrijven mijn foutcode staan bij mogelijke codes.

Is het dus wel de EGR klep? of alleen de sensor?
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI BlueMotion 
Ik had ook een p0405 melding, sensor die stuk was schijnbaar. Maar bij mijnging het motorlampje branden. Heb de handel gewoon uit laten schrijven. Nog even voor de zekerheid zon plaatje er tussen en ik heb geen last meer van de EGR!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BM 75 pk 
ik zou hem laten uitschrijven, p0405 geeft aan dat de sensor een te lage spanning afgeeft, helaas kun je deze niet los vervangen, rep. bij de dealer loop in de honderden euro's. en ten 2e, je egr vervuild enorm je motor en inlaat kanalen. Dus als je het mij vraagt een win-win situatie ;) en ohja , ook gelijk even laten tunen, ken je hem niet weer ;)
 
Volkswagen  Polo 6r bluemotion  1.2 TDI 75pk 
Bij mij hetzelfde probleem, P0405. Egr laten vervangen gaat met 780 euro kosten.
Dus ga ik dinsdag naar procar tuning om hem weg te laten schrijven. Ben benieuwd. Kosten zijn 200,- euro. Beter als 800
 
Volkswagen  polo  1.2 TDI 
Bij mij hetzelfde probleem, P0405. Egr laten vervangen gaat met 780 euro kosten.
Dus ga ik dinsdag naar procar tuning om hem weg te laten schrijven. Ben benieuwd. Kosten zijn 200,- euro. Beter als 800

Klopt, volgens die man waar ik ging gebruikte pro car tuning hun software. Gaat goedkomen dus! Ik heb nog geen problemen ondervonden, hopen dat dit zo blijft.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI BlueMotion 
Goedemiddag,

Ik lees de laatste tijd veel EGR problemen en ja hoor, zaterdag ging het motorlampje branden op het dashboard. Meteen even naar A Point gereden en na een uitlees actie van de monteur a 40 euro bleek het om de EGR koeler te gaan.
Slik dacht ik, daar gaat een gedeelte van de spaarrekening. Maar toen kwam de service medewerker met de opmerking, volgens mij is er nog een coulance regeling van kracht, en ja ook voor mijn 1.2 TDI geldt deze regeling. 90% korting op arbeid en materiaal.
Dus een prima regeling.
Max 200 euro zullen de kosten bedragen is nu de indicatie.

Gelukkig en toch netjes van A Point.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI 
@labien
Van wanneer is jouw auto en is hij soms in onderhoud bij vw?
Die van mij word onderhouden bij vakgarage en daardoor geen coulance voor mij. Zodra je niet alles bij hun laat doen kan je fluiten naar coulance.
Ik laat die egr wel lekker wegschrijven want hij vervuilt je motor alleen maar..
 
Volkswagen  polo  1.2 TDI 
Mijn polo is van 2011 en altijd bij vw in onderhoud geweest idd.

Ik heb ook nagedacht over wegschrijven, maar na deze coulance regeling laat ik het toch herstellen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI 
Vandaag de EGR weg laten schrijven bij https://www.procartuning.nl/
Netjes ontvangen en er werd verteld hoe en wat. Ook aanbod gekregen om meteen te laten tunen voor leuke prijs.
Heb alleen voor egr gekozen daar ik hoofdzakelijk snelweg km's maak en alleen op de terugweg een stukje van 4.6km tegenkom waar ik 120 mag.
Was met uurtje gebeurd en kon op weg. Auto voelde anders, net of hij beter kon ademhalen en daardoor beter liep.
We gaan het bijhouden en zien hoe het in de toekomst gaat.
 
Volkswagen  polo  1.2 TDI 
Vandaag de EGR weg laten schrijven bij https://www.procartuning.nl/
Netjes ontvangen en er werd verteld hoe en wat. Ook aanbod gekregen om meteen te laten tunen voor leuke prijs.
Heb alleen voor egr gekozen daar ik hoofdzakelijk snelweg km's maak en alleen op de terugweg een stukje van 4.6km tegenkom waar ik 120 mag.
Was met uurtje gebeurd en kon op weg. Auto voelde anders, net of hij beter kon ademhalen en daardoor beter liep.
We gaan het bijhouden en zien hoe het in de toekomst gaat.

En nog bijgehouden? Iets gemerkt? Ben eigenlijk wel benieuwd naar je ervaring? Groetjes
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2Tdi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!