EGR-klep storing: P0403 & P0404

Hi allen,

In mijn VW Polo (1.4 TDI 9N3) branden sinds enige tijd het motormanagement & het "spiraallampje". Ik heb mbv VAGCOM/VCDS de foutcodes uitgelezen: P0403 en P0404, welke duideen op een EGR-klep probleem.

Aangezien de auto inmiddels meer dan 300k op de teller heeft staan kan ik mij voorstellen dat de EGR een probleem gaat vormen. Nu lees ik een aantal mogelijkheden:

- Vervangen door dealer
- Reinigen (zelf, dealer, inspuiten additieven in aanzuiging?)
- Laten wegschrijven

Op dit moment merk ik verder nog geen bijzonderheden aan het rijgedrag van de auto, wellicht iets meer verbruik (of dat beeld ik me maar slechts in).

Wat is voor jullie een advies wat ik het beste kan doen in deze situatie? Iemand ervaringen hiermee?

Alvast bedankt!
 
Volkswagen  Polo 9n3  1.4TDI 
bij mijn Polo uit 2013 heb ik de EGR-klep uitgeschreven en mechanisch afgedopt om zeker te zijn dat er geen problemen meer door komen. mijn advies naar jou toe is: doe het zelfde. minste kosten en meeste gemak!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Egr geeft alleen maar meer vervuiling. Inlaat traject raakt vol met roet
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!