DV+, Blow off valve of stock laten

Hey Allemaal!

Ik ben momenteel bezig om alle stage 2 onderdelen op mijn AW GTI te zetten. ik vroeg mij af of mensen ervaring hebben met het upgraden/vervangen van de DV.
Ik zit zelf naar een GFB DV+ te kijken maar hoor hier verschillende meningen over.
heeft iemand hier ervaring mee?
 
Volkswagen  AW GTI  2.0 TSI 200PK | Too be tuned.... 
Mijn persoonlijke mening is dat het bij stage 2 nog niet echt nodig is. De bedrijfszekerheid gaat natuurlijk wel omhoog, dus minder kans op storingen/dipjes en mogelijk een snellere response. Ga je echter een stapje hoger naar een hybride turbo dan zou ik het zeker wel doen.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI JD: 200pk en 340nm 
  • Leuk
Waarderingen: Myfirstcar
Het voegt geen pks toe neem ik aan? Of trekt niet sneller op?
Verbetert behoorlijk de reactietijd van je turbo. Prettig met optrekken! Al helemaal nadat je voet van gaspedaal heb losgehaald en dan weer gas mag geven.

Ik had lig 5-7pk extra en beetje koppel puur door het toevoegen van de blowoff valve + open air intake + elbow :). Was te zien tijdens de run voordat ik een stage 1+ chiptuining liet uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW1  1.0TSI 149pk & 256nm -- chipped door Vagtechniek. 
Verbetert behoorlijk de reactietijd van je turbo. Prettig met optrekken! Al helemaal nadat je voet van gaspedaal heb losgehaald en dan weer gas mag geven.

Ik had lig 5-7pk extra en beetje koppel puur door het toevoegen van de blowoff valve + open air intake + elbow :). Was te zien tijdens de run voordat ik een stage 1+ chiptuining liet uitvoeren.
is een open air intake niet schadelijk voor je motor?
 
Volkswagen  Polo BLUE GT  1,4 TSI 200PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!