Duurzaamheid (zomer)banden op een GTI

Beste forumleden,

De meeste mensen die op winterbanden willen rijden zullen deze ondertussen er wel onder hebben liggen, of binnenkort wisselen.

Ik heb ze er sinds kort ook onderliggen, dus gelijk maar gevraagd hoeveel ‘leven’ ik nog had op mijn zomerbanden. Voor 3,0 & 3,1 en achter beide 4,9.
Ik heb er iets meer dan 10k kilometer mee gereden. Valt toch een beetje tegen.. Stoplicht sprintjes doe ik nauwelijks, maar rij wel door op de snelweg.

Nou is mijn vraag wat meer gericht op de GTI rijder, omdat die ook wel sneller zullen slijten dan de 1.0’s oid. Maar hoeveel kilometers verwachten jullie met je zomerbanden te kunnen rijden? Ik heb Michelin PS4.

hoor graag jullie ervaringen!
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
Dat gaat wel erg hard. Maar die PS4 is erg zacht en alles heeft zijn prijs. Ik heb net een afspraak gemaakt voor Crossclimates +. Die zijn erg slijtvast en prima voor degenen onder ons die houden van doorrijden en niet van stoplichtsprintjes ;). Het is meer een zomerband met wintereigenschappen dan het omgekeerde (zoals bij de overige merken). Presteert prima op droog wegdek. Ik zal mijn ervaringen hier delen.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Dat gaat wel erg hard. Maar die PS4 is erg zacht en alles heeft zijn prijs. Ik heb net een afspraak gemaakt voor Crossclimates +. Die zijn erg slijtvast en prima voor degenen onder ons die houden van doorrijden en niet van stoplichtsprintjes ;). Het is meer een zomerband met wintereigenschappen dan het omgekeerde (zoals bij de overige merken). Presteert prima op droog wegdek. Ik zal mijn ervaringen hier delen.
Ik rij nu nog niet lang genoeg op de Pirelli Sottozero 3’s om er wat nuttigs over te kunnen zeggen, maar het rijd wel minder scherp dan de zomerband. Maar dat is inherent aan de type band. Benieuwd of deze wat slijtvaster zijn
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!