DSG van GTI maakt geluid “klunk” bij terugschakelen

Hi,

Ik heb inmiddels zo’n 13.000km gereden net m’n GTI. Sinds een tijdje maakt de versnellingsbak echter uit het niets geluid bij het terugschakelen wanneer de auto remt. Er is geen pijl op te trekken wanneer dit gebeurt, soms wel en soms niet, maar in ieder geval in iedere rit. Het maakt niet uit of de auto warm of koud is, toerental, versnelling, etc. Als je harder remt is het geluid harder, bij minder hard remmen minder hard. Het is een soort “klunk” wat je hoort in de bak.

Ik zal er mee terug gaan naar de dealer maar ben benieuwd of iemand dit kwaaltje herkent?
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 tsi 
ik ook na 47.000km niks geen geluiden, misschien raar maar ik heb een keer een golfbal in een deurvak achter gehad, en dacht ik steeds waar komt dat geluid toch vandaan..
het komt uit het niets, en als je harder remt is het geluid ook harder, dat kan zijn dat iets dan sneller vertraagd word en harder ergens tegen aan komt. ik zou heel je auto eens checken op los spul
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Haha scherp

Het gebeurt ook maar 1x met terugschakelen trouwens, dus als je naar stilstand afremt gebeurt het niet iedere bij ieder(e) versnelling / toerental opnieuw
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 tsi 
Hi,

Ik heb inmiddels zo’n 13.000km gereden net m’n GTI. Sinds een tijdje maakt de versnellingsbak echter uit het niets geluid bij het terugschakelen wanneer de auto remt. Er is geen pijl op te trekken wanneer dit gebeurt, soms wel en soms niet, maar in ieder geval in iedere rit. Het maakt niet uit of de auto warm of koud is, toerental, versnelling, etc. Als je harder remt is het geluid harder, bij minder hard remmen minder hard. Het is een soort “klunk” wat je hoort in de bak.

Ik zal er mee terug gaan naar de dealer maar ben benieuwd of iemand dit kwaaltje herkent?
Ik heb wel ooit gelezen dat als je een soort "klunk" hoort wanneer je de auto in D zet, dit geluid aanduidt dat er iets mis is met je versnellingsbak. Inderdaad maar snel terug gaan ermee!
 
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
Ik ben bij de dealer geweest en dit was intens suf: mijn grote metalen dopper was ongezien uit mijn sporttas onder de bestuurdersstoel gerold en besloot er pas bij de dealer weer onderuit te komen haha. Nog wel een rondje met een monteur gereden maar dat lijkt het euvel te zijn. Tikkeltje suf, maar wel opgelost. (y)
wat zei ik nou..... check je auto even goed, aangezien het geluid harder is als je harder remt haha
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Dat zei m'n vriendin ook haha... ik heb daar niet gekeken omdat ik hem had schoongemaakt en toen alles eruit heb gehaald. Vlak daarna is het begonnen, maar toen ben ik dus ook wezen sporten...
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 tsi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!