Draad dikte 12 volt aansluiting

is er iemand die beschikking heeft tot het elektrisch schema van de polo 6R / 6C?

Ik ben benieuwd hoe dik de bedrading naar de originele 12 volt aansluiting, kan iemand mij dat vertellen?
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 110 PK 
1,5 vierkante millimeter

Haha ja dat bedoel ik.

Heb de draad naar de extra 12 volt aansluiting in de kofferbak gemeten met de schuifmaat en kom uit op 2,5 mm. Kan ik deze afrekenen met 15A (draadlengte = 3 meter)? Mij lijkt van wel gezien die van de originele 1,5 vierkante millimeter is en ook 15A is afgezekerd.
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 110 PK 
Nou hij zit er al een tijdje in maar van origine afgezekerd op 10A (voldoende voor me koelbox) maar toen ik de bandencompressor gebruikte sloeg deze de zekering door (pomp trekt max 15A).

Vandaar dat ik de zekering wil verhogen naar 15A. Maar ik wil even zeker weten dat een draad van 3 meter lang en een doorsnede van 2,5 mm (let op mm niet vierkante kilometer) voldoende is.

Maar als jij zegt dat de originele 1.5 vierkante mm bedrading heeft en 20 afgezekerd is dan moet dat goed komen:)
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 110 PK 
volgens elsawin 1,5mm^2 en 15A in de 6R en 20A in de 6C

Dan moet het goedkomen. Gezien het 5A minder is tegenover dat stukje draad meer.

Dan stel ik wel: 1,5 mm^2 is een doorsnede van 2,25 de draaddikte die ik gemeten heb ik vanaf buitenaf 2,5 mm daarom stel ik dat de bedrading qua dikte gelijk is aan elkaar.

De draad is langer maar we vragen ook 5A minder dus stel ik dat die prima kan.
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 110 PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!