Diverter Valve upgrade Polo GTI 6C

Fz-errie

Bekend lid
334
264
71
Heeft iemand hier ervaring met de diverter valve van GFB ( DV GFB+) ? Op YouTube staan verschillende positieve filmpjes, maar ik vraag me af of er hier ook mensen zijn die er ervaring mee hebben.

Ik ben benieuwd :)
 
Volkswagen  Polo GTI 6C  1.8 TSI 252 pk (JD Engineering) 
Ik heb m op mijn polo 9n3 gti zitten,
Ben bijzonder verrast, houdt zn vermogen veel langer vast en sneller gas respons na t opschakelen.
 
Volkswagen  Polo 9n3 Gti  1.8 20vt stage 1 180pk 
  • Leuk
Waarderingen: Fz-errie
Bedankt voor je reactie. (y) Op mijn vorige auto, Ibiza Cupra met ook een 1.8 20 vt motor, had ik ook een upgrade div en daar merkte ik ook een duidelijk verschil. In mijn huidige auto, Polo gti 6c, zit een andere motor en ik vraag me af of het gebruik van een upgrade div bij deze motoren ook zo merkbaar is. Als er weinig verschil is, dan laat ik de originele zitten.
 
Volkswagen  Polo GTI 6C  1.8 TSI 252 pk (JD Engineering) 
Bedankt voor je reactie. (y) Op mijn vorige auto, Ibiza Cupra met ook een 1.8 20 vt motor, had ik ook een upgrade div en daar merkte ik ook een duidelijk verschil. In mijn huidige auto, Polo gti 6c, zit een andere motor en ik vraag me af of het gebruik van een upgrade div bij deze motoren ook zo merkbaar is. Als er weinig verschil is, dan laat ik de originele zitten.
Ben benieeeeeeeeeuwd. Dan wil ik 'm ook
 
volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  -  - 
  • Leuk
Waarderingen: Giltix
Allebij de auto's een GFB Dv+
Bedankt man! Ik ga nu op zoek naar een GFB DV+ die geschikt is voor de Polo GTI 6C. Ik heb al iets gevonden, maar de GTI 6C wordt in de beschrijving op de site niet specifiek genoemd. Mailtje gestuurd voor meer info. Nogmaals bedankt! (y)
 
Volkswagen  Polo GTI 6C  1.8 TSI 252 pk (JD Engineering) 
Ben benieeeeeeeeeuwd. Dan wil ik 'm ook
Deze heb ik inmiddels gevonden:

Heb hun een mailtje gestuurd met de vraag of deze geschikt is voor de Polo GTI 6C. Als ik een antwoord krijg, zal ik het hier posten.
 
Volkswagen  Polo GTI 6C  1.8 TSI 252 pk (JD Engineering) 
  • Geweldig
Waarderingen: capszz
De GFB DV+,van de link in de post hierboven, blijkt te passen op de Polo GTI 6C. Ik heb hem inmiddels gemonteerd wat, met de juiste gereedschap ( een lange 5 mm inbussleutel) , goed te doen is.

Na de montage heb ik natuurlijk een proefritje gemaakt en ik merkte dat de gas respons net iets beter was geworden. Niet een wereld van verschil maar toch........ Ook heb ik het gevoel dat de motor wat soepeler is geworden. De constructie van de GFB DV+ is ook wat degelijker dan die van de originele en dat is met een getunede motor niet verkeerd.

Conclusie: Geen wereld van verschil, maar net even wat meer rijplezier en ik rijd nu met een nog grotere smile in mijn Polo. Big Grin
 
Volkswagen  Polo GTI 6C  1.8 TSI 252 pk (JD Engineering) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!