Distributieriem of ketting Polo 1.2 TSI uit 2014

Goedemiddag heren,

Ik heb een Volkswagen Polo 1.2 TSI uit 2014 op het oog, maar ik twijfel of deze een distributieriem of ketting heeft. De auto heeft tot nu toe 120.000km gereden en als het een riem betreft, dan is deze wel aan vervanging toe toch? Het gaat om de Polo met het kenteken 8XVX35.

Daarnaast is deze motor wel betrouwbaar toch? In vergelijking met de facelift ervoor.

Ik hoor graag van jullie. Alvast bedankt!
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 
Volgens mij is er geen specifieke interval voor een riem, dacht dat dit bij het onderhoud gecontroleerd of hij aan vervanging toe is.
 
Volkswagen  Polo 6r Highline R-Line DSG Schuifdak  1.4 86pk 
Domweg vervangen is ook een beetje zonde van het geld Franklin..

Wil je het zeker weten zou ik langs de dealer gaan.
Ik dacht ook dat deze pas rond 200.000 gedaan moest worden.

p.s
Daarnaast is deze motor wel betrouwbaar toch? In vergelijking met de facelift ervoor.
Geen idee wie jou dit heeft wijs gemaakt, maar op de ketting na zijn er relatief weinig problemen met deze motor.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!