Distributie polo bluemotion 1.2 tdi

Valdes

Bekend lid
84
114
53
Beste mensen,

Ik moet dus binnenkort distributie vervangen alleen zit ik met de volgende.

Als ik origineel bij vw de set haal kost het mij € 450 voor de hele set incl. Waterpomp excl. Montage!!!

Pon monteur verzekerde dat de riem weer 2 ton mee gaat.

Mijn vraag is hoe zit het met een contitech, gates of skf set? Gaat die ook 2 ton mee?
Contitech is hele bekende merk en goede kwaliteit maar niet volkswagen origineel of wel?

Als iemand antwoord hierop weet hoor ik dat graag. Dank je.

TWIJFELS , !! ??????
origineel vw halen, € 450 OF
Contitech, € 230
 
Volkswagen  Polo 6R 2011  1.2 tdi bluemotion 101 pk EGR OFF 
Het gaat mij erom dat die originele d-riem 2 ton mee gaat van volkswagen.

Ik rij gemiddeld 1 ton per jaar. Dus binnen 2 jaar wordt die vervangen.

Mijn vraag is dus of die contitech of skf riemen net zo origineel zijn als die van vw zelf? Gebruiken hun contitech of welk merk? Ik heb het hun gevraagd, ze zeggen ( ja originele merk) en daarbij noemen ze geen naam!!!!!!

Weet jij welk merk ze bij jou hebben gemonteerd?
 
Volkswagen  Polo 6R 2011  1.2 tdi bluemotion 101 pk EGR OFF 
OEM komen de riemen in een VW doosje, fabrikant Contitech (= continental). 03L198119F is een setje van een riem en spanrollen.
Maar op de riem kun je een paar tientjes besparen door een ander merk te nemen, de meeste kosten zijn waarschijnlijk de arbeid.

Officieel gaat de riem iets van 210.000 km mee fabriek-spec. Dat is op zich al best lang voor een riem.
 
Dank je voor de info. Dus als ik bij winparts.nl een contitech set bestel zit ik 100% goed?
 
Volkswagen  Polo 6R 2011  1.2 tdi bluemotion 101 pk EGR OFF 
ik zou zeggen van wel, maar zo sterk kan ik het niet garanderen Stick Out Tongue

haha niks is 100% te garanderen in het leven he!

OEM komen de riemen in een VW doosje, fabrikant Contitech (= continental).

als de fabrikant contitech is wat hun ook leveren dan zit ik toch goed? Bij hun kost mij een set rond 450 en als ik het zelf bestel bij winparts 230.

Maar weet jij zeker dat dat de riem is van contitech wat hun ook leveren? Heb je dat ooit gezien op de riem zelf wat hun leveren dat daar contitech op staat?
 
Volkswagen  Polo 6R 2011  1.2 tdi bluemotion 101 pk EGR OFF 
Bij het vervangen van mij distributieriem heb ik gekeken welk merk origineel op gemonteerd was.

De riem die origineel gemonteerd was van het merk DAYCO.

Voor de mensen die het willen weten!!
 
Volkswagen  Polo 6R 2011  1.2 tdi bluemotion 101 pk EGR OFF 
Zit er nou een houdbaarheidsdatum op zo'n riem? Mijn polo is van maart 2011 met z'n eerste riem. 190k gelopen. Gewoon wachten tot 210k neem ik aan? In m'n boekje zie ik niks staan over het aantal jaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 95PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!