Discover media Gen 2

Beste leden,

Mn polo heb ik afgelopen jaar in maart gekocht met een Discover Media Gen2 erin. Nu het wat kouder word ben ik er achter gekomen dat het touchscreen amper tot niet reageerd. Wel hoor je aantal aanraak "bliepjes" of hij opend zo andere schermen/instellingen terwijl ik aan het rijden ben. Naarmate ik aan het rijden ben en het binnen wat warmer is reageerd hij steeds beter. Hebben hier meer last van? Is dit enig sinds op te lossen?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.0 TSI 96PK 
Is je discover up-to-date? Wellicht helpt een firmware update.

Hier ook iemand met een gelijkwaardig probleem: (uit 2018)

NielsED30 schreef: ↑Betreft het niet werken van het touchscreen van de Discover Pro, hier is een oplossing voor... Jawel... Een software update.

Ik heb nu meerdere auto's gehad met deze klachten sinds de buitentemperatuur onder 0 duikt, en na de update uitgevoerd te hebben is het verholpen en heb ik de klacht niet meer terug gehoord. Wellicht een idee om hier navraag naar te doen bij je dealer.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Hoe verricht je überhaupt een update?
Ik weet hoe dat gaat voor de navigatie software, maar volgens mij is een ander soort update niet mogelijk?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 107pk / 275Nm 
Beste leden,

Mn polo heb ik afgelopen jaar in maart gekocht met een Discover Media Gen2 erin. Nu het wat kouder word ben ik er achter gekomen dat het touchscreen amper tot niet reageerd. Wel hoor je aantal aanraak "bliepjes" of hij opend zo andere schermen/instellingen terwijl ik aan het rijden ben. Naarmate ik aan het rijden ben en het binnen wat warmer is reageerd hij steeds beter. Hebben hier meer last van? Is dit enig sinds op te lossen?
Hi.
Ik het probleem niet zo erg.
Maar hij springt wel eens over op een ander radio station
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
Dit is zoals gezegd een bekend probleem bij een aantal Discover schermen. Deze werden dan door de dealer (binnen de garantie termijn) kosteloos vervangen voor een compleet nieuw scherm. Slecht reageren, vastlopen en uit zichzelf wisselen van radiostation hoort bij de symptomen. Buiten de garantie wordt het lastiger, afhankelijk van je relatie en historie bij de dealer.
 
Beste leden,

Mn polo heb ik afgelopen jaar in maart gekocht met een Discover Media Gen2 erin. Nu het wat kouder word ben ik er achter gekomen dat het touchscreen amper tot niet reageerd. Wel hoor je aantal aanraak "bliepjes" of hij opend zo andere schermen/instellingen terwijl ik aan het rijden ben. Naarmate ik aan het rijden ben en het binnen wat warmer is reageerd hij steeds beter. Hebben hier meer last van? Is dit enig sinds op te lossen?

Ik heb hetzelfde ook bij mijn Polo 6c. Na een hard reset (aan/uit knop ingedrukt houden), deed ie het weer.

let op, het kan ook zijn dat je touchscreen defect is. Ik kreeg toevallig gister een foutmelding bij het uitlezen. De vw dealer zou het onder coulance kunnen vervangen als je garantie hebt. Zoniet , dan eerst diagnose door hun laten doen (€135 p.u). Ze nemen geen foutcodes aan van vcds of obdeleven. Ze willen speciaal met VAS/Odin uitlezen.


B129E07 - Weergave- en bedieningseenheid 1 informatie-elektronica Mechanisch defect

Sporadisch

Date: 2020-01-07 09:06:19

Mileage: 113591 km

Prioriteit: 6

teller storingfrequentie: 1

Verleerteller: 153

Dynamische omgevingsgegevens: 02868D
 
Volkswagen  6C  1.4 TDI GP 
Via welke knoppen zou ik in de developer mode kunnen komen om de versie te controleren? Tevens is dit niet zelf uit te voeren net zoals de navi update?
Als je de menu knop ingedrukt houd zie je je versie en de mogelijkheid tot update .
Maar zover ik weet kan je zelf niet aan een update bestand komen. Als ik me vergis dan hoor ik dat graag :)
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 107pk / 275Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!