Deurvergrendeling weigert bestuurderskant

Als ik hem opslot zet vanuit de auto via de knoppen gaat hij naar beneden en vervolgens weer omhoog. de andere deur (rechts en de kofferbak) zijn dan wel opslot.
maar de bestuurdersdeur niet. (zie video)

 
Volkswagen  Polo 9n  1.2 55 pk 
ik zou beginnen met een nieuw slot mechanisme. Ik vermoed dat er ergens een eindschakelaar in het slotmechanisme de geest gegeven heeft.

Indien deze auto een vacuum systeem heeft voor vergrendeling: controleer de vacuumleidingen eens
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Cityalmere en MaartenAW
ik zou beginnen met een nieuw slot mechanisme. Ik vermoed dat er ergens een eindschakelaar in het slotmechanisme de geest gegeven heeft.

Indien deze auto een vacuum systeem heeft voor vergrendeling: controleer de vacuumleidingen eens
Het slot aan de buitenkant draait ook niet meer. dus ik moet via de passagierskant de auto op slot doen. Dan gaat wel alles op slot. Kan dat er wat mee te maken hebben? Ze worden vervangen door de garage over 2 weken.
 
Volkswagen  Polo 9n  1.2 55 pk 
ja, dat heeft er 100% mee te maken. het slotmechanisme is vermoedelijk kapot. niet het slot zelf
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Nu is het ook zo dat de linkerdeur niet verbonden lijkt met de auto, elektronisch dan. De binnenverlichting gaat niet aan als de deur open gaat. Er gaat geen 'alarm' af als de deur open is en de lampen nog aan staan. de richtingaanwijzer in de spiegel werkt niet.
 
Volkswagen  Polo 9n  1.2 55 pk 
dan is het 100% zeker je slotmechanisme. niet je slot zelf.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
En spiegels electrisch stellen, doet dat het ook gewoon? Als dat zo is, dan is waarschijnlijk je knipperlicht gewoon kapot of de bedrading daar naartoe en heeft dit niets met je slot te maken.
Je "op slot" problemen zullen dan inderdaad aan je slotmechanisme liggen. Zelf ook last van, heb voor m'n rechterportier al een nieuwe liggen, nu nog op zoek naar tijd.
 
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  (Verkocht) 
En spiegels electrisch stellen, doet dat het ook gewoon? Als dat zo is, dan is waarschijnlijk je knipperlicht gewoon kapot of de bedrading daar naartoe en heeft dit niets met je slot te maken.
Je "op slot" problemen zullen dan inderdaad aan je slotmechanisme liggen. Zelf ook last van, heb voor m'n rechterportier al een nieuwe liggen, nu nog op zoek naar tijd.
De luxe van Elektrische spiegels heb ik niet.
 
Volkswagen  Polo 9n  1.2 55 pk 
De luxe van Elektrische spiegels heb ik niet.
Oeps, ik legde de link dat elektrische ramen ook wel elektrische spiegels betekende. Maar ik denk dat we van een functionerend raam en eigenlijk ook het feit dat je slot wel beweegt als je op de knopjes drukt wel kunnen concluderen dat niet de hele deur is afgesloten van stroom. Dus kans dat je slotmechanisme kapot is in combinatie met je knipperlicht is wel aanwezig.
 
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  (Verkocht) 
weet ik niet. gebeurt nog wel eens dat er een kabel doorslijt in dat scharnier.
het slot beweegt wel. De stelmotor probeerd dus wel het slotmechanisme te bekrachtigen. Echter lijkt deze geen feedback te krijgen van een eindschakelaar waardoor deze weer terug floept naar de "unlock" positie. Maar niet te min, eerst de bedrading controleren is een veel betere stap!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!