Deurslot bestuurderszijde vervangen

Ik wil dit weekend het slot aan de bestuurderszijde vervangen (links voor) Ik heb een nieuw slot mechaniek (incl. centrale deur vergrendeling) gekocht en wil deze uitwisselen.

Heeft iemand toevallig een link (video) waar eea wordt voor gedaan. Op YouTube zie ik wel videos waarbij het slot van de achterdeur wordt vervangen. Echter wordt hier de buitenste deel van de deur los gemaakt. (dus niet van binnen- maar van buiten af ).

Op het forum lees ik

..... het deurpaneel los halen en alle stekkers etc. losmaken
Daarna moet je de metalen plaat die als afscheiding tussen je binnenkant van de deur en buitenkant van de deur zit van de deur halen.
Hiervoor moet het raam uit het portier halen, het slot aan de buitenkant loshalen en het deurslot op de kopse kant van de deur los maken.
Dan kan je de hele plaat met raamgeleiders en deurslot uit je deur halen Dan is het een kwestie van deurslot van die metalen plaat los maken
.

Wie kan vertellen wat het eenvoudigst is ??


GR, Sjoerd
 
VW  Polo  1.4 
Blijkbaar dezelfde plannen dit weekend Sjoerd ;). Ik heb de passagiers kant al gedaan. Het is lang verhaal om uit te leggen, ik pb je even een filmpje van de achterdeur, dat is bijna hetzelfde, alleen werkt jouw raam mechanisme anders. Ik kan proberen een how-to te maken als ik zin heb dit weekend.
 
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  (Verkocht) 
  • Leuk
Waarderingen: essel65
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!