Defecte bi-xenon lamp rechts Polo 6R

Sinds gisteravond is mijn rechter xenon lamp defect, zie foto:
Lamp is paars en soms werkt die helemaal niet.

Wat zijn ongeveer de kosten om dit te laten repareren/vervangen?gti.jpg
 
Volskwagen  Polo GTI  1.4 TSI 180 PK 
Volgens mij is het alleen je lamp, 80% zeker. ( roze dan is die kapot aan het gaan) De balast is volgens mij alleen het opstarten van je Xenon.

Om het uit te sluiten even je lampen eruit halen en de Lamp omwisselen.

Setje van 2 lampen (zou ze allebei verwisselen mocht er 1 kapot zijn ivm kleur verschil, en de 2e zal niet lang erna kapot gaan.)

Kost 40 a 60 euro per lamp.. D3S meen ik dat er in ging. OSRAM of Philips 4300k (hoe hoger hoe witter/blauwer)

Succes
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK DSG 
We kunnen het in elk geval eens zijn dat het of de ballast is of het lampje.


Ik heb de ballast ervaring gehad. Lamp aan, lamp veranderd van kleur en uit... Ballast vervangen en alles weer perfect.


Dus het besten, draai de lampjes even om. Of als het makkelijker is de ballasten. Dan weet je zeker wat je moet vervangen
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
We kunnen het in elk geval eens zijn dat het of de ballast is of het lampje.


Ik heb de ballast ervaring gehad. Lamp aan, lamp veranderd van kleur en uit... Ballast vervangen en alles weer perfect.


Dus het besten, draai de lampjes even om. Of als het makkelijker is de ballasten. Dan weet je zeker wat je moet vervangen

Daarom, balast helpt je lamp "opstarten" dat doet hij niet lamp gaat even aan..en dan uit omdat hij niet kan opstarten.

Bij lamp kapot, gaat hij aan word hij roze. als je lang met een roze lamp rijd doet je lamp binnen de kortste keren niks meer .
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK DSG 
In mij geval 15 min aan en dan uit.
En lampen weer uit en aan gaf nog eens 15 min verlichting voordat links er weer me stopte. Ballast vervangen probleem weg.

Hoe dan ook. Testen voor nieuwe kopen .Of het nu je lampje of je ballast is.
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
Als de balast stuk is gaat de lamp simpelweg niet aan.
Dit is 100% zeker de lamp die aan het sterven is.
De polo gebruikt een d3s lamp.
Ik heb Philips extreme vision gen 2 lampen. Zijn super. Kleuren precies goed bij de ledjes in de koplamp. Kleur temperatuur is 4800k.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Als de balast stuk is gaat de lamp simpelweg niet aan.

mmm. Vertel dat even tegen de ballast die ik heb vervangen en waarna alles het weer deed.

Neem mijn geval. Ballast prima de eerste 15 min,. Dan valt hij uit.
Als je de lampen aan en uit doet bleef hij nog eens 10a15min aan omdaarna niet meer aan te willen.

Was de ballast stuk, ja. Deed de lamp het nog, ja 15 min.
Klopt jou feitelijk gebrachte uitspraak. Nee...
Stuk is niet zwart wit. Er zitten een hoop gradaties in stuk.
In mijn geval was het oververhitten hetgeen wat het label stuk verdiende.


Ik deel trouwens wel je mening over de Philips lampen. Zijn goede lampen. Stellen bijna nooit teleur.
Ik ben na korte tijd overgestapt naar 6000k lampen om ze gelijk te hebben met de leds die ik had ingebouwd]
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
Dan heb ik bij deze weer iets nieuws geleerd.
Ik heb bij Mn vorige polo ook xenon gehad. Matige lichtopbrengst en de verkleuring. Na lang zoeken lezen navragen was de conclusie steeds hetzelfde. Balast doet t of niet. Maar, dat blijkt dus genuanceerder te zijn.

Maar mijn vermoeden blijft dat de lamp op is.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Lampje is inmiddels vervangen door Osram lampjes 6000K en werkt weer naar behoren! Nu is na dit vervangen ook opeens mijn rechter achterlicht defect gegaan, ik kan alleen nergens vinden welk lampje daarin gaat?
 
Volskwagen  Polo GTI  1.4 TSI 180 PK 
Lampje is inmiddels vervangen door Osram lampjes 6000K en werkt weer naar behoren! Nu is na dit vervangen ook opeens mijn rechter achterlicht defect gegaan, ik kan alleen nergens vinden welk lampje daarin gaat?

zou puur toeval moeten zijn.. Even je achterlicht demonteren.
Lampje er uithalen foto maken of goed omschrijven. dan weten we het zo te vertellen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!