Dashcam hardwire

Hallo,

Ik heb een nieuwe dashcam aangeschaft, en deze wil ik niet meer via de sigaretten aansteker of de USB poort in mijn auto aansluiten maar direct op de zekering kast zodat er geen kabels rond slingeren in de auto.

Zitten 3 kabels aan.

Rood - 12v draad.
Zwart - massa.
Geel - ACC draad.

Nu heb ik de rode 12v draad op zekering 24, zwart op massa en de gele acc op zekering 48.

Helaas doet mijn dashcam het nog niet, hele tijd melding dat de batterij bijna leeg is.

Ik heb de zekering diagram van hier.

Het gaat om een Polo GTI van 2023

Hier nog een foto van mijn zekering kast, heb erbij getekend waar ik de kabel heb aangesloten.Zekering.jpg
 
Volkswagen  Polo GTI 2023  2.0 TSI 207 PK 
Heb je wel gemeten wat die zekeringen doen? Dus geschakeld of niet?

Zou eerder sowieso f55 pakken voor de geschakelde draad?
Ja heb ik, wilde in eerste instantie ook F55 pakken, maar ik heb alleen bypass voor micro zekering.
En weet je zeker dat ze 12V leveren.
Ook zou ik een nieuwe zekering pakken en niet zomaar bij een bestaande groep plaatsen.
Ik sluit ze aan via een bypass zekering.


Dankjewel voor het meedenken, het is me gelukt!

De bijgeleverde zekering was defect, net vervangen en alles werk helemaal prima!
 
Volkswagen  Polo GTI 2023  2.0 TSI 207 PK 
  • Leuk
Waarderingen: XConvict en kawazxr
Ik heb enkel voor, ik maak gebruik van de Xiaomi 70 Mai 1S Wifi.
Goedkope dashcam maar de zelfde beeldkwaliteit als de hele dure exemplaren.

Heb wel op het moment de hardwire aangepast op andere zekeringen omdat ik toch problemen ondervond hoe ik het nu heb aangesloten, bij interesse kan ik wel even een foto maken op welke zekeringen ik het heb aangesloten en eventueel een YouTube filmpje voor de kwaliteit.
 
Volkswagen  Polo GTI 2023  2.0 TSI 207 PK 
Thanks! Dit bevestigd mijn keuze om ook voor Xiaomi te gaan!
Zat te twijfelen tussen een Nordväl of Xiaomi. Maar nu dus voor de Xiaomi gegaan.
Wel vals dat je er een aparte hardwire kit bij moet kopen.

Deze uitleg zag ik bij de Nordväl:
Rood ACC (+) : Geschakelde zekering (sigaret aansluiting)
Geel BATT (+) : Contante zekering (alarmverlichting)
Zwart (aarde) : Maak vast aan een schroef zonder lak

Lijkt me voor zich spreken, zodra ik een diagram pak van de zekerkast op een 6R.
 
Oh, helemaal vergeten andere type Polo dus ook andere type zekering kast toch?
Dan moet je de multimeter erbij pakken en kijken wat de zekeringen doen, ik heb de zekering bypass van de Gamma.

Als je de diagram van Xiaomi hebt spreekt het inderdaad voor zich!
 
Volkswagen  Polo GTI 2023  2.0 TSI 207 PK 
Zou wel een degelijke hardwire kit kopen. 6 jaar geleden een xiaomi dashcam gehad, en elke keer als die aan ging, ging de radio brommen. Deze was gewoon verbonden aan de sigaretten aansteker, maar de 12V-5V adapter die bij de dashcam zat was troep. Met een andere adapter was de dashcam super!
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
Ik zie dat ik mijn beginpost niet kan aanpassen.

De wijze hoe ik het in de beginpost had aangesloten heeft maar een x aantal dagen gewerkt, was vergeten een update toe te voegen hoe ik het nu heb aangesloten. Nu het topic omhoog gegooid is hierbij de update.

Ik heb 1 "gewone" zekering gebruikt en 1 mini zekering en de massa op een schroef bij de zekering kast.

Ik heb nu ACC (geel) op zekering 55 dit is voor de sigaretten aansteker, De 12v draad (rood) heb ik op zekering 43.

Hiermee werkt de dashcam uitstekend, let wel op dit is voor een Polo AW uit 2023, andere modellen zal je zelf met de multimeter aan de slag moeten.
 

Bijlagen

  • Zekering1.jpg
    Zekering1.jpg
    1.6 MB · Weergaven: 17
Volkswagen  Polo GTI 2023  2.0 TSI 207 PK 
  • Leuk
Waarderingen: JelleR
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!