Dashboard vol met storingen, vanalles?

Jay511

Bekend lid
1,998
1,190
133
Hallo leden,

Even geleden heb ik een motorstoring gehad, uit laten lezen, lage turbodruk. Prima. Blijkbaar carter vent klepje vervangen want die deed niet goed wat hij moest doen.

Nu tikte ik net de 150 aan omdat ik aan het inhalen was, en ineens begeeft mijn turbo het. Vermogen is er ineens niet meer, auto trilt als een gek onder de 2000 toeren. Allerlei lampjes: EPC, motorstoring, bandenspanning en antispinregeling. Iets ging dus helemaal mis. Toch maar schuddend (80km/u in z’n 3e versnelling, dat voelde nog redelijk normaal aan, hoger ging ‘ie schudden/trillen) naar huis gereden (oranje is een waarschuwing, maar 4?) en even gekeken.

Motorkap open. Alles op peil. De uitlaat gaf een gek geluid bij het gas geven, maar dat was alleen te horen als je achter de auto stond (duh). Onder de motorkap een rare ratel, een soort krrrrrrrrrrrr (duidelijk) maar volgens de VW hebben alle Polo’s zo’n geluidje, alleen nu klonk hij harder dan ooit tevoren. Nou, auto weer uitgezet en gestart, geen lampjes meer en weer vol vermogen en niks geks meer zoals het hoort..

Iemand een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn (of wat get überhaupt kan zijn?) Vocht lijkt mij erg sterk.. Vertrouw het niet.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Volgens mij blijven de foutmeldingen in het geheugen staan, laat hem voor de zekerheid weer uit lezen.

Ik heb geen idee hebben wat dit kan veroorzaken:confused:
 
Volkswagen  Golf 7 GTD 2.0 TDI 184pk  || Volkswagen Polo 6R 1.6 TDI 90pk (verkocht!) 
  • Leuk
Waarderingen: Jay511
Bij noodloop gaat alleen EPC lampje aan (was bij mij iig) dus het was iets meer dan dat.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Kijk maar of er een storing zit in het motor regelapparaat. Als hij aangeeft verkeerde inbouw combinatie , of onaannemelijk signaal nokkenas of krukas.
Dit lijkt mij een gevalletje ketting van tijd.
Daardoor heb je geen vermogen , eventuele missfire’s en dat ratelende geluid zoals je beschrijft.
Want als dat geluid van je turbo komt is er iets goed kapot, en dan zal hij waarschijnlijk ook olie gebruiken. “Je turbo”
 
Volkswagen  Golf GTI ED35  2.0TSI 
Kijk maar of er een storing zit in het motor regelapparaat. Als hij aangeeft verkeerde inbouw combinatie , of onaannemelijk signaal nokkenas of krukas.
Dit lijkt mij een gevalletje ketting van tijd.
Daardoor heb je geen vermogen , eventuele missfire’s en dat ratelende geluid zoals je beschrijft.
Want als dat geluid van je turbo komt is er iets goed kapot, en dan zal hij waarschijnlijk ook olie gebruiken. “Je turbo”
Geen olieverbruik tot dusver, en het ratelende geluid komt (volgens mij) niet bij de kettmg vandaan.. het klinkt meer alsof dat bij de kleppen vandaan komt. Heel gek..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Lijkt me apart, 3 maandjes geleden nog al m’n bougiekabels en bobine laten vervangen.. maar ik ga ernaar laten kijken

dat zijn geen bougies :). Daarnaast kan het goed een bougie zijn die de geest heeft gegeven. Uitlezen kan meer duidelijkheid geven.
 
Geen olieverbruik tot dusver, en het ratelende geluid komt (volgens mij) niet bij de kettmg vandaan.. het klinkt meer alsof dat bij de kleppen vandaan komt. Heel gek..

Heeft niets met olie verbruik te maken , zei alleen als je turbo kapot is “kan dit gebeuren”
en die 1.2 cbz motoren staan er om bekend dat de ketting rekt.
Maar eerst uitlezen , heb helaas geen glazen bolStick Out Tongue
 
Volkswagen  Golf GTI ED35  2.0TSI 
  • Leuk
Waarderingen: Jay511
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!