Dashboard verlichting helder/minder helder maken

Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort eigenaar van een Polo 1.4 Bluemotion uit 2008 en ben zeer tevreden. Na wat googlen kwam ik op dit forum terecht waar ik een hoop handige informatie heb gevonden.

Echter heb ik nu een "probleem" waar ik niet uitkom en op internet niets kan vinden. Ik probeer de helderheid van mijn dashboard verlichting aan te passen maar dit lukt mij niet. Ik zou alles graag wat helderder hebben maar kan geen knopje vinden die dit aanpast. Ik heb op andere foto's gezien dat sommige polo's dit knopje hebben naast het knopje van de hoogteregeling van de koplampen. Dit knopje heb ik niet.

Weet iemand of dit aanpasbaar is? Zo niet, kan ik de module kopen en inbouwen zo dat alles werkt of zit daar meer techniek achter?

Alvast bedankt en groet,

Oahzjon
 
Volkswagen  Polo 9n3 Bluemotion  1.4 Bluemotion 80pk 
1491574521.jpg
 
VW  Polo 6R  1.4 BlueGT DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
Ik denk dat het niet zo simpel is. Normaal, bij dimbare verlichting, dim je ook andere lampjes mee, zoals in knopjes en schakelaars.
Je moet dan wel zeker zijn dat je de juiste draad doorknipt....
 
Volkswagen  Polo  1.4 
Dus als ik het goed begrijp werkt het niet zo simpel als ik dacht door de andere module te installeren. Om zelf een dimmer te installeren gaat voor mij te moeilijk worden dus misschien dat ik het dan hierbij laat.
 
Volkswagen  Polo 9n3 Bluemotion  1.4 Bluemotion 80pk 
Maar ik begrijp uit je verhaal dat je ze feller wilt? Maar helderder dan je ze nu hebt gaat niet gebeuren met een dimmer. Je zal dan alleen minder fel in kunnen stellen
 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
@Antera Daar zit wel wat achter inderdaad :oops:. Denk dat ik het maar hierbij laat. Vreemd dat dit niet aanpasbaar is in mijn auto, maar in de oudere modellen vaak wel.
 
Volkswagen  Polo 9n3 Bluemotion  1.4 Bluemotion 80pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!