DAB+ Discover media storing

WiZZiEJP

Bekend lid
268
119
80
Hoi .

Ik kan er in de huidige fora berichten weinig over vinden, vandaar mijn posting hier.
Eerder heb ik 2 jaar lang geen enkel probleem gehad met DAB+ ontvangst in mijn Polo AW, nu sinds 3 weken ben ik in bezit van een nieuwe Polo AW en er zijn alleen maar problemen met de DAB+ weergave. In eerste instantie zodra ik de radio aanzet heb ik prima geluid, tot een willekeurig moment dan gaat het volume ineens een stuk harder, klinkt het blikkerig, komt er “(fm)” achter de zender omschrijving te staan en maakt het qua geluidskwaliteit geen verschil meer of je FM of DAB+ selecteert. Het is dan ronduit slecht.

Ik ga morgen natuurlijk de dealer bellen, maar nieuwsgierig of iemand deze storing hier herkend?

Wat dat bereft valt mij de aflever kwaliteit van de ZA productie tegen tov eerder in Spanje...

Dank alvast voor jullie advies/reactie!
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
Welke Firmware heb je? Ik heb de laatste 478 zie mijn eerder post. Misschien helpt dat voor jou?
Ik heb zelf nooit problemen gehad mijne komt uit Spanje,
:)
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: WiZZiEJP
Ja ik merk dit ook af en toe. Heb overschakelen naar FM nu uit staan en dan helpt redelijk. Welke regio ervaar je de problemen?
Ik woon in regio Nijmegen, maar afgelopen weekend gebeurde het ook onderweg regio Zwolle. Voorheen heb ik in mijn vorige Polo nooit dit issue gehad.
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
Welke Firmware heb je? Ik heb de laatste 478 zie mijn eerder post. Misschien helpt dat voor jou?
Ik heb zelf nooit problemen gehad mijne komt uit Spanje,
:)
Ik heb onder systeeminformatie heel veel info staan;) maar kan zo niet expliciet één code vinden. Bijv Hardware: 853 / Software: 0876 / en dan nog heel veel info over navigatie- en radio database. Of kijk ik in de verkeerde info?
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
Ik heb onder systeeminformatie heel veel info staan;) maar kan zo niet expliciet één code vinden. Bijv Hardware: 853 / Software: 0876 / en dan nog heel veel info over navigatie- en radio database. Of kijk ik in de verkeerde info?

Geen idee misschien is jouw systeem anders...uit Zuid Afrika.. de 478 is 2 weken geleden uitgekomen en door mijn VW dealer geüpdate.
IMG-20200421-WA0021.jpeg
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Geen idee misschien is jouw systeem anders...uit Zuid Afrika.. de 478 is 2 weken geleden uitgekomen en door mijn VW dealer geüpdate.
IMG-20200421-WA0021.jpeg
Geweldig snel antwoord (y) Maar zodra ik het menu Software-update selecteer krijg in onderstaand;
CE3156AC-6682-45DD-A72B-2FFCFC5C7BF5.jpeg1FED75B8-FD15-4960-B645-E7F16BDDDD51.jpeg
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
Geweldig snel antwoord (y) Maar zodra ik het menu Software-update selecteer krijg in onderstaand;
CE3156AC-6682-45DD-A72B-2FFCFC5C7BF5.jpeg1FED75B8-FD15-4960-B645-E7F16BDDDD51.jpeg
Nee je selecteerd software updaten maar uiteraard is er geen update beschikbaar….. die zou je dan op een usb moeten hebben maar dat heb je niet denk ik?
Dus vraag de Dealer om hem te updaten, en zoals je kan zien kan die update dus een verschil maken in de interface weergave die duidelijk anders is.
de unit zal niet anders zijn, maar wat je ziet zal uiteraard van firmware versies afhangen.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: WiZZiEJP
Nee je selecteerd software updaten maar uiteraard is er geen update beschikbaar….. die zou je dan op een usb moeten hebben maar dat heb je niet denk ik?
Dus vraag de Dealer om hem te updaten, en zoals je kan zien kan die update dus een verschil maken in de interface weergave die duidelijk anders is.
de unit zal niet anders zijn, maar wat je ziet zal uiteraard van firmware versies afhangen.

Waar zie je je dat de interface duidelijk anders is? Behalve het versienummer uiteraard.
 
Volkswagen  Golf 7.5 (FL)  1.5 TSI 150PK 
Waar zie je je dat de interface duidelijk anders is? Behalve het versienummer uiteraard.
Ik neem aan dat jij de foto's hierboven ook gewoon kan vergelijken met elkaar als ze kijken naar software versies? dan zie je toch de verschillen met cruz en wizziej? maak je geen zorgen dat na een update je polo interface anders is en je nu wat mist hoor ;) zijn maar kleine wijzigingen
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ik neem aan dat jij de foto's hierboven ook gewoon kan vergelijken met elkaar als ze kijken naar software versies? dan zie je toch de verschillen met cruz en wizziej? maak je geen zorgen dat na een update je polo interface anders is en je nu wat mist hoor ;) zijn maar kleine wijzigingen
Dat snap ik. Tevens heb ik in de Golf versie 0891 zitten.
 
Volkswagen  Golf 7.5 (FL)  1.5 TSI 150PK 
Ja lijkt er op dat jij een ander hardware/software hebt echter zou voor het gebruik etc hetzelfde moeten zijn dan mijn 2018 versie.
Heb jij een virtueel dashboard? Misschien dat de hardware en software iets anders is? En anders zal hetl wel iets met productiejaar te maken hebben denk ik.
Heb een ander menu gekeken hoe jij dat ook hebt gepost.
Bij deze:
IMG_20200421_164248.jpg
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: WiZZiEJP
Heb jij een virtueel dashboard? Misschien dat de hardware en software iets anders is?
Ik heb inderdaad active display en ik vermoed dat wij daarom al duidelijk verschillende software versies hebben. Maar ik check hoe dan ook of de dealer inmiddels een nieuwe firmware heeft. Alhoewel ik online ook altijd zelf de nieuwe navi kaarten download en update, wellicht staat de laatste firmware wel online. Ik zal zelf eens kijken of de firmastempel ook online staat.
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
Ik heb inderdaad active display en ik vermoed dat wij daarom al duidelijk verschillende software versies hebben. Maar ik check hoe dan ook of de dealer inmiddels een nieuwe firmware heeft. Alhoewel ik online ook altijd zelf de nieuwe navi kaarten download en update, wellicht staat de laatste firmware wel online. Ik zal zelf eens kijken of de firmastempel ook online staat.
die staan niet online kan ik je vertellen
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: WiZZiEJP en Cruz
Firmware van de discover media komt nooit via de navigatie update. Dealer gaf aan dat zij hem aansluiten en dan wordt er automatisch gecontroleerd of er een update beschikbaar is. Zelf updaten is puur je navigatiesoftware en niet je infotainment systeem aldus mijn dealer. Echter het kan natuurlijk wel maar dan moet je zelfs ergens die firmware dl en op een SD kaart zetten. Die firmware kun je dus niet op de openbare VW site vinden en is ook niet bestemd voor particulieren.

Dus gewoon naar de dealer gaan is kosteloos maar of het jouw issue helpt met je dab is nog maar de vraag.. Zijn voornamelijk kleine sw bugs die worden opgelost met een FW update.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: WiZZiEJP
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!