D2nny hier! Polo 6C 1.4 TDI

Goedemorgen!

Ik ben van baan veranderd en 1 van de voordelen van de nieuwe baan, is dat er een leaseauto bij zit...
3 juli (want 1 juli is op zaterdag) ga ik aan het werk, bij de nieuwe werkgever en gister kreeg ik een belletje om 1 van de pool-auto's te leasen, voor de eerste 8 maanden.
Na die 8 maanden heb ik vrije keuze dmv een mobiliteitsplan, maar zo ver is het nog niet. :)

Ik ben dus D2nny, ben 34 jaren jong en woon (momenteel) tijdelijk in Doorn.
Als ons nieuwe huis gebouwd is, dan gaan we (rond december) naar Culemborg.
Nu werk ik in Dordrecht; mijn huidige directeur rijd in mooie/dure auto's (de eigenaar van nogal wat Veyron's en ook een Chiron sinds kort), maar ik stop hier eind volgende week... dus ik vind het jammer om die auto's straks niet meer met regelmaat te zien.
Binnenkort ga ik in Houten werken, als "network engineer", is een dure titel voor "ICT-nerd", eigenlijk Stick Out Tongue

Nu rijd ik nog in een eigen auto (een Nissan Primera 1.8 uit 2001) en ik heb de afgelopen 3 jaar zo'n 50.000km/jaar gereden.
Mijn verleden met auto's is:

1992 Toyota Starlet Automaat, als eerste auto in 2000
2002 Citroën Xsara Coupé in 2010, welke ik helaas met ijzel op z'n dak geparkeerd heb, langs de A59... was een superfijne auto...
2000 Seat Cordoba (die ik heb uitgeleend en terug kreeg, met een carterpan met een gat en ijzervijlzel)
2001 Renault Megane Cabrio gekocht in 2013
1992 Mazda MX5 NA, toen de Megane ermee op hield... blijft m'n favoriete auto, maar met 1 op 10 een slechte keuze voor een daily driver.
De beide cabrio's hebben op werk voor de nodige 'uitlach-momenten' gezorgd, omdat ik een cabrio niet alleen open gooide met mooi weer... ik reed alleen dicht als het regende of sneeuwde, maar verder reed ik 12 maanden per jaar open.
En dan m'n huidige 2001 Primera 1.8.

M'n nieuwe werkgever heeft me gister een voorstel gedaan, uit de pool... aangezien we aan het sparen zijn, voor het nieuwe huis (wat is dát duur...), wil ik zo goedkoop mogelijk rijden... dus een Octavia Combi is erg handig, maar ook duur met de 20%... uiteindelijk kwam hij op een Polo uit 2015... een 6C, als ik het goed heb begrepen?
Het gaat om een Bluemotion 1.4TDI 75pk met Business pakket...? (14% in de bijtelling)
Enige auto's die maandelijks nog goedkoper zijn, waren een Twingo en een Citroën C1... en er zijn grenzen natuurlijk!
Ik heb hem (nog) niet in het echt gezien, maar hij word 30 juni thuis afgeleverd.

Als ik het goed heb gezien op de foto, zit er een Discover Media navigatie in; ik ben nog even benieuwd naar hoe die is met Android Auto... op de Duitse VW site, staat AA support namelijk wel op groen, bij Polo na 2014... ik hoop het (en anders misschien een FW update?)

Ik ga verder het forum doorzoeken naar verdere tips en tricks!
 

Bijlagen

  • voor.jpg
    voor.jpg
    59.9 KB · Weergaven: 49
Volkswagen  Polo  1.4TDi Bluemotion 75pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!