Cruise Control Inbouwen Polo 6R

Hi all, ik zie dat er in diverse andere berichten over het onderwerp gesproken is maar ik heb nog geen eenduidig antwoord gevonden heb. Ik wil Cruise Control inbouwen in mijn Polo 6R, 2011, 44KW, 1.2) middels de Combischakelaar Stuurkolom. Dus niet via het stuur (want ik heb überhaupt geen knoppen op mn stuur :kissingsmiling:) maar door het vervangen van de hendel. Aangezien de auto uit 2011 is en (ik waarschijnlijk ook de boordnetmodule moet vervangen), bekijk ik opties om dit met refurbished onderdelen te doen en/of mogelijk zelf (EUR 500,- investeren in deze auto vind ik wat veel).

De belangrijkste vragen die ik daarom heb zijn:
  • Is het mogelijk (ik heb wat huiswerk gedaan, zie hieronder)?
  • Kan ik een refurbished hendel / boordnetmodule gebruiken?
  • Waar ik het kan laten doen wanneer ik zelf de onderdelen lever?
O.b.v. het chassisnummer kan ontcijfert worden of het mogelijk is en op een website last ik dat het mogelijk is, echter (in mijn geval) moet de boordnetmodule vervangen worden omdat de mijne klaarblijkelijk niet geschikt is. Kan ik hiervoor een refurbished / tweede hands unit gebruiken (die bij het programmeren van de CC gereset wordt ofzo)?

Ik heb des tijds ook CC after market laten inbouwen in mijn VW Polo 9N (2009) en dat werkte uitstekend...

Alvast bedankt!
 
Volkswagen  Polo  1.2 
Ik verwacht dat de BCM vervangen moet worden als je een 6R0 937 085/086x hebt.
Dat kan een gebruikte zijn; 6R0 937 087x (waarbij x dan B/D/F/H/etc is, de even letters).
Je kunt zeker een gebruikte schakelaar gebruiken. Tip: installeer meteen TRIP computer op de rechter hendel.

Als je alle onderdelen zelf regelt dan kun je bij mij wel terecht om het in te bouwen (regio Eindhoven).

De meeste garages zullen je ook wel kunnen helpen maar die zijn waarschijnlijk 1,5x zo duur.
Als ik alle onderdelen zelf regel kom ik zo rond de 350 euro (BCM, schakelaar, kabels, inbouw, coderen).
 
  • Leuk
Waarderingen: Antera en Sal
Ik verwacht dat de BCM vervangen moet worden als je een 6R0 937 085/086x hebt.
Dat kan een gebruikte zijn; 6R0 937 087x (waarbij x dan B/D/F/H/etc is, de even letters).
Je kunt zeker een gebruikte schakelaar gebruiken. Tip: installeer meteen TRIP computer op de rechter hendel.

Als je alle onderdelen zelf regelt dan kun je bij mij wel terecht om het in te bouwen (regio Eindhoven).

De meeste garages zullen je ook wel kunnen helpen maar die zijn waarschijnlijk 1,5x zo duur.
Als ik alle onderdelen zelf regel kom ik zo rond de 350 euro (BCM, schakelaar, kabels, inbouw, coderen).
Ik zat er ook aan te denken, hoeveel kost het als mfa gelijk mee wordt genomen? Aangezien je stuurkolommen kan krijgen met de knopjes ook rechts
 
Auto Customisatie bedrijf  - VW Polo 6r  1.6 TDI 201pk 
Dat staat in ETKA, de catalogus van VW. Dat kun je opvragen via de dealer of via PartsLink24 opzoeken (niet-dealer versie van ETKA)
Thanks, de ETKA website herkend mijn VIN niet, maar zal eens kijken of ik er alsnog achter kan komen. Ben (zeker als de BCM geschikt is) namelijk ook erg geïnteresseerd in cruisecontrol. Mocht ik er achter zijn neem ik ook nog wel even contact met jou op, woon zelf in Best en mijn geld naar een shop brengen kan altijd nog, dus als jij nog een keer tijd en zin hebt, gun ik het jou meer dan hun.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 85 pk 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Ik verwacht dat de BCM vervangen moet worden als je een 6R0 937 085/086x hebt.
Dat kan een gebruikte zijn; 6R0 937 087x (waarbij x dan B/D/F/H/etc is, de even letters).
Je kunt zeker een gebruikte schakelaar gebruiken. Tip: installeer meteen TRIP computer op de rechter hendel.

Als je alle onderdelen zelf regelt dan kun je bij mij wel terecht om het in te bouwen (regio Eindhoven).

De meeste garages zullen je ook wel kunnen helpen maar die zijn waarschijnlijk 1,5x zo duur.
Als ik alle onderdelen zelf regel kom ik zo rond de 350 euro (BCM, schakelaar, kabels, inbouw, coderen).
Goeiedag ik zou ook de cruise controle willen hebben op mijn vw polo 1000tsi 2020 de orginele schakelaar is al gezet maar hij zou gecodeerd moeten worden is dit mogelijk ?
 
Volkswagen  Polo  1000 tsi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!