Coming home schakelaar 9n3 extra seconden

Hallo

Ik heb via mistlampen.nl en coming/leaving home schakelaar gekocht met licht sensor, ingebouwd met de nederlandse handleiding die er bij zit.

Nu wil ik graag extra seconden toevoegen bij het openen en afsluiten deuren, automatisch staat deze op 10 seconden, maar zou graag 40 seconden bijvoorbeeld willen.

Volg ik de handleiding,dan knipperd mijn hele instrumenten paneel,en dashboard verlichting. ( zie stappen instellen coming/leaving home )
En houd ik de 10 seconden.

Is er misschien iemand, die ervaring heeft met deze schakelaar?
Of enig idee heeft hoe het wel moet?

Info, Polo 9n3, 2006, geen verstralers, schakelaar werkt met licht sensor, geen xenon.

Groetjes Patrick

Zie foto's
 

Bijlagen

  • 20171114_142425.jpg
    20171114_142425.jpg
    1.3 MB · Weergaven: 56
  • 20171114_142359.jpg
    20171114_142359.jpg
    1.4 MB · Weergaven: 46
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 16v 
Kan het zijn dat je per ongeluk de gevoeligheid van je lichtsensor aan het instellen bent?

Ik heb een soortgelijke module, en daarbij is het redelijk belangrijk om snel te 'schakelen' met de schakelaar. Anders neemt hij het 'commando' niet
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Vandaag weer geprobeerd, ook het sneller handelen, helaas werkt het niet.
Ik kreeg van de website waar ik deze set vandaan heb als antwoord.

"Het kan zijn dat je een high-end board module hebt, deze zijn gevoeliger
en kunnen storing geven."

Kan dit? dan is het net pech hebben...
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 16v 
Vandaag weer geprobeerd, ook het sneller handelen, helaas werkt het niet.
Ik kreeg van de website waar ik deze set vandaan heb als antwoord.

"Het kan zijn dat je een high-end board module hebt, deze zijn gevoeliger
en kunnen storing geven."

Kan dit? dan is het net pech hebben...
Dat lijkt mij persoonlijk onzin.
Bij de 9n3 schakelt de lichtschakelaar rechtstreeks een relais in de relaiskast. Hier komt geen boordmodule aan te pas.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Dat lijkt mij persoonlijk onzin.
Bij de 9n3 schakelt de lichtschakelaar rechtstreeks een relais in de relaiskast. Hier komt geen boordmodule aan te pas.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Vond het ook al vreemd klinken, enige wat deze schakelaar nu doet is alleen reageren op licht sensor, en na 10 sec uit...en bij deuren openen 10 sec branden de kop/achterlampen...., ik kan niks aanpassen.
Oftwel, ik stuur hem terug ben ik bang
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 16v 
Als je de handleiding volgt moet het geen probleem zijn, heb de zelfde set en verzet de tijd soms. Kom je ook naar de Mypolo meeting? Dan zou ik even voor je kunnen kijken.

Ik raad je wel af om de tijd langer dan 20 seconden te zetten, omdat iedereen je na gaat roepen. Als ik bij de supermarkt parkeer, en ik doe de polo op slot, roepen er altijd wel mensen 'Hey, je lampen staan nog aan!!'. Dat word best irritant na een tijdjeStick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo  1.4 80pk 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N
Als je de handleiding volgt moet het geen probleem zijn, heb de zelfde set en verzet de tijd soms. Kom je ook naar de Mypolo meeting? Dan zou ik even voor je kunnen kijken.

Ik raad je wel af om de tijd langer dan 20 seconden te zetten, omdat iedereen je na gaat roepen. Als ik bij de supermarkt parkeer, en ik doe de polo op slot, roepen er altijd wel mensen 'Hey, je lampen staan nog aan!!'. Dat word best irritant na een tijdjeStick Out Tongue

Helaas lukt het mij niet om naar de meeting te komen.
Als ik de tijd wil instellen, oftwel 0---auto---0---auto.....knipperd er geen mistlampje (saved) enige wat wat gebeurd is dat mijn hele dash en teller unit aan/uit gaat.

Hoe stel jij de tijd in?

Wat ook apart is, sluit ik de deuren, branden de voorlampen altijd (helaas 10 sec) en de achterlampen zijn soms al eerder uit. Argh!!

Andere vraag, is er misschien nog en andere manier voor alleen coming/leaving home, voor en 9n3.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 16v 
Ik vraag me af hoe jij de boel hebt aangesloten, als je dashboard knippert..... Ik mag aannemen dat je het kastje op de originele stekker van de lichtschakelaar hebt geplugd? Ik stel de tijd in door een paar x snel naar links en rechts te draaien. Dan hoor ik 'peippiep' en dan is de tijd versteld. Heb je een link van de set die jij hebt?
 
Volkswagen  Polo  1.4 80pk 
Ik vraag me af hoe jij de boel hebt aangesloten, als je dashboard knippert..... Ik mag aannemen dat je het kastje op de originele stekker van de lichtschakelaar hebt geplugd? Ik stel de tijd in door een paar x snel naar links en rechts te draaien. Dan hoor ik 'peippiep' en dan is de tijd versteld. Heb je een link van de set die jij hebt?

Exact zoals de handleiding zegt, oude er uit, nieuwe er in, orginele stekker ingeplugd, lampjes doen het, resetten wil niet, tijd instellen niet, en ik hoor trouwens ook geen gepiep.

Als ik een stuk heb gereden, en de motor uit zet, sleutel uit contact, blijven de kop/achterlampen soms wel, en soms niet aan.

Nadeel van de korte 10 sec, kinderen zijn niet zo snel met uitstappen, zijn we allemaal uit gestapt, wil ik de deuren sluiten, gaan de kop/achterlampen weer aan 10 seconden ( deuren sluiten wel)

https://mistlampen.nl/vw-polo-1999-2015-schakelaar-sensor-auto-c-l-home.html
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 16v 
Ik heb de mijne gewoon bij ali gekocht.
Daar zijn ze dikwijls nog een pak goedkoper als hier, alleen wat langer wachten.

Zit er al meer dan een jaar in en werkt gewoon goed. Ook coming en leaving home op ~30 sec ingesteld en dat doet ie nog steeds.

Indien je geïnteresseerd bent heb ik wel een link voor je.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Ik heb de mijne gewoon bij ali gekocht.
Daar zijn ze dikwijls nog een pak goedkoper als hier, alleen wat langer wachten.

Zit er al meer dan een jaar in en werkt gewoon goed. Ook coming en leaving home op ~30 sec ingesteld en dat doet ie nog steeds.

Indien je geïnstalleerd bent heb ik wel een link voor je.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Is prima, stuur de link maar, deze stuur ik terug, die ik nu heb.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 16v 
Ja er zit een handleiding bij. Wel in China-Engels maar je kan er wel aan uit.
Denk dat ik deze nog wel kan terugvinden zodat je hem al eens kan bekijken.

Heb deze indertijd eens naar @ruud moeten doorsturen

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Ja er zit een handleiding bij. Wel in China-Engels maar je kan er wel aan uit.
Denk dat ik deze nog wel kan terugvinden zodat je hem al eens kan bekijken.

Heb deze indertijd eens naar @ruud moeten doorsturen

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Thx, trouwens...heb hem besteld via ali! , bedankt voor de link.
Ik denk 20 dagen, en dan heb ik hem.

Lees overigs dat deze ook plug and play is, wil geen geknip of gesoldeer.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 16v 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!