Comfortabele stoelen

Hi!

Ik was benieuwd of hier mensen ervaring hebben met de verschillende stoelen die verkrijgbaar zijn voor een Polo 6r. Momenteel heb ik standaard BM stoelen, maar met de 60K die ik per jaar rijd voldoen deze stoelen niet aan mijn verwachting. Samengevat, ik krijg last van mijn rug.

Zijn highline, comfortline en R-line een enorme verbetering? En weet iemand of het mogelijk is om de bestuurdersstoel lager te krijgen dan standaard mogelijk is?

Ik heb ook al lopen kijken naar een leer/alcantara-setje, maar dat wordt me wel een beetje te gek... :)
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI BlueMotion 
Je hebt grofweg 3 soorten stoelen in de 6R:
- Trendline stoelen zoals in de Bluemotion, zonder wangen
- Comfortline stoelen, zoals in de comfortline, highline, R-Line en Cross, met wangen in de lenden en naast het zitvlak
- GTI stoelen met XXL wangen

De cross stoelen hebben daarnaast nog een hoger frame onder de stoelen en er zitten wat verschillen in bekledingen (stof, alcantara, en de structuur). Het leder-alcantara interieur heeft de vulling van de comfortline stoelen, qua pasvorm.

6C stoelen passen min of meer, alleen het 'bezet' detector matje voor de bijrijder heeft een andere stekker (dank aan @vwpolo6r1.2tdi voor onderzoek doen).
De stekkers voor de airbag, stoelverwarming en de gordel detector schijnen hetzelfde te zijn.
6C comfortline stoelen lijken (niet 100% zeker) geen wangen te hebben.

Stoelen worden vaak verkocht:
- Zonder airbags, overzetten is mogelijk maar wel even werk
- Zonder gordelsloten in de voorstoelen, makkelijk over te zetten (1 bout)
- Zonder gordel in de rugleuning van de achterbank (even werk over te zetten)
Let daar op.
3 deurs interieurs passen wel in een 5-deurs, andersom is lastiger, beste is denk ik gewoon 5-deurs in 5-deurs en 3-deurs in 3-deurs.

In- en uitbouwen: haal de stoelen eruit via de achterklep, minste kans op schade aan de dorpels. Er zitten wat scherpe randjes aan de rails.

En let erop dat je stoelen terug koopt met stoelverwarming, die ga je anders nog missen :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Maik
Tja, het blijft een kleine auto natuurlijk, waar ik persoonlijk geen 60.000km per jaar in zou willen rijden.
Ik heb leer/alcantara stoelen. Ze zitten niet slecht, maar met een lange rit ben ik wel blij als ik er even uit kan. Ik heb ook vrij snel last van mijn rug in de auto. De leer/alcantara stoelen kunnen naar mijn mening voldoende laag. Of dit lager is dan de bluemotion stoelen weet ik eerlijk gezegd niet.
Het grootste nadeel van (alle polo) de stoelen vind ik het korte zitvlak.
 
Ik rijd ongeveer 40000 per jaar en heb de standaard stoelen verwisseld voor GTI stoelen uit een 2011 Polo, ze worden regelmatig aangeboden op Marktplaats: ik ben er heel blij mee erg goed zitcomfort !!
 
Volkswagen  Polo  1.6 tdi 90 pk blue motion 
6C stoelen passen min of meer, alleen het 'bezet' detector matje voor de bijrijder heeft een andere stekker (dank aan @vwpolo6r1.2tdi voor onderzoek doen).

Even een kleine correctie: De 6C stoelen passen plug and play in de 6R, het stekkertje van het stoelbezettingsmatje van de bijrijder is ook identiek, past dus gewoon, maar het matje zelf is anders. Dus als je 6C stoelen zou gaan plaatsen, dan moet je naast de airbags ook dat matje overbouwen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDi Bluemotion 
Dit zijn de Highline 6C stoelen die ik in mijn Bluemotion 6R heb ingebouwd, idd is de zijdelingse steun veel beter. Ook de rug wordt beter ondersteund. En inderdaad is ook hier het zitvlak wat kort.
20160111_171903_Hoogmeer.jpg

20160115_153158.jpg
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDi Bluemotion 
De stoelen van een Audi A1 passen er ook in. Deze zijn van beteren foam voorzien die toch een stuk dikker is en dus meer comfort biedt.
 
volkswagen  polo 6r  1.2 tsi 
Yup ! moet je alleen de kabels van de airbags aanpassen( pinnetjes moeten andersom in het socket geloof ik ) heb er nog een foto van ergens zal eens gaan zoeken.
 
Volkswagen  Polo 6R Style Edition  1.2 TSI 105PK 
Ik heb de standaard Bluemotion stoelen ook gewisseld met de Highline stoelen.
Moet wel zeggen dat het een hele verbetering is met veel meer zijdelingse steun.
Zitvlak lengte is het zelfde, dus lange benen hebben minder steun.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Plug en play? Voor en achter?
De airbag van de 6r kan je overzetten, is een kwestie van 1 Torx schroef of je veranderd de kop van de bedrading. Dag is het enige met de A1 airbags krijg je ook geen storing. Voor de rest is zowel een á1 3 /5 Deurs stoelen en bank plug andere play. (Ik heb zelf een 3 Deurs interieur in mijn polo 6r 5deurs gezet. Zal komende week de foto's van dit project met details op het foto zetten)
 
volkswagen  polo 6r  1.2 tsi 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!