Chiptuning Polo GTI

Vandaag mijn GTI laten tunen bij Vagtechniek. Stage 1 waardoor ik op papier 245pk heb en heb tevens een dsg stage2 laten uitvoeren.

Op de terugweg naar huis heb ik af en toe het gas helemaal ingetrapt om het verschil te voelen. Los dat de dsg nu veel lekkerder schakelt in de D stand merk ik niet zoveel van de extra vermogen. Hij is snel maar niet merkbaar (veel) sneller. Misschien ligt het aan mij en moet ik nog een tijdje ermee rijden om nog beter het verschil ervaren.

Wie heeft zijn gti laten tunen en merkte je (grote) verschillen in vermogen?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 245pk + stage2 DSG 
Ik heb begrepen dat je dus in de toeren (vanaf 4000 toeren) moet jagen om het verschil te merken.
Ik had enkele keren in de S stand gezet op de terugweg maar vond het wel meevallen met het power verschil. Ik ga komende dagen nogmaals even testrijden. Wellicht dat ik wel wat ga merken.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 245pk + stage2 DSG 
Ik heb begrepen dat je dus in de toeren (vanaf 4000 toeren) moet jagen om het verschil te merken.
Ik had enkele keren in de S stand gezet op de terugweg maar vond het wel meevallen met het power verschil. Ik ga komende dagen nogmaals even testrijden. Wellicht dat ik wel wat ga merken.
doordat de druk omhoog gaat enz zou je juist veel eerder meer koppel en een hoger koppel moeten hebben over een groter toerenbereik.... het is geen atmosferisch blok wat pas boven de 4000 toeren tot leven komt. het lijkt vast door het geluid dat ze dat denken. ik heb je andere post gezien maar hier onder heb je het bewijs, sterker nog het koppel is al aan het afnemen boven de 4000 toeren daar nemen overigens de Pks het een beetje over.
Hieronder JD en Vag techniek tabel om te laten zien dat de power er veel eerder is dan 4000
1584484357618.png1584484372296.png
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Je merkt het verschil (uiteraard) pas wanneer je flink op het gas gaat. Heb het zelf getest op de Autobahn, waarbij de 100 - 200 tijd 14,5 sec was ipv ruim 20 bij stock. Ongechipt gebeurde er vanaf zo'n 5000 toeren weinig meer, terwijl hij nu blijft doortrekken. Het is niet dezelfde motor, maar het principe zal hetzelfde zijn
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Je merkt het verschil (uiteraard) pas wanneer je flink op het gas gaat. Heb het zelf getest op de Autobahn, waarbij de 100 - 200 tijd 14,5 sec was ipv ruim 20 bij stock. Ongechipt gebeurde er vanaf zo'n 5000 toeren weinig meer, terwijl hij nu blijft doortrekken. Het is niet dezelfde motor, maar het principe zal hetzelfde zijn

ik snap je verhaal.
ik denk zelf onder de 100 km/u minder verschil want het gaat om tienden sneller van 0 naar 100 dat is minder merkbaar. Het verschil moet dus wel merkbaar zijn boven de 100, bijvoorbeeld van 100 naar 150.

ff kijken waar ik dat even kan testen in Noord-Holland :)
 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 245pk + stage2 DSG 
doordat de druk omhoog gaat enz zou je juist veel eerder meer koppel en een hoger koppel moeten hebben over een groter toerenbereik.... het is geen atmosferisch blok wat pas boven de 4000 toeren tot leven komt. het lijkt vast door het geluid dat ze dat denken. ik heb je andere post gezien maar hier onder heb je het bewijs, sterker nog het koppel is al aan het afnemen boven de 4000 toeren daar nemen overigens de Pks het een beetje over.
Hieronder JD en Vag techniek tabel om te laten zien dat de power er veel eerder is dan 4000
1584484357618.png1584484372296.png

Interessant om die twee tabellen naast elkaar te zien. Deze tabellen heb ik eerder gezien, op papier ziet het er mooi uit maar in praktijk voelt anders tot nu toe. Misschien omdat ik teveel er naartoe heb geleefd en heel veel van verwacht


ps. Zat onlangs in een Getunede rs6. Als je daarin heb gezeten voelt alles langzaamStick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 245pk + stage2 DSG 
Ja, het is allemaal relatief. En je moet idd ook weer niet te veel verwachten van een stage 1 normaal gesproken. Bij de mijne is het eigenlijk wel een soort van must, omdat het daarbij wat hoger in de toeren op een gegeven moment op is en er met de tuning daarna nog fors wordt doorgetrokken
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ja, het is allemaal relatief. En je moet idd ook weer niet te veel verwachten van een stage 1 normaal gesproken. Bij de mijne is het eigenlijk wel een soort van must, omdat het daarbij wat hoger in de toeren op een gegeven moment op is en er met de tuning daarna nog fors wordt doorgetrokken

Heb je de auto laten tunen op RON 98 of RON 95?
 
Volkswagen  Polo GTI  2.0 
Interessant om die twee tabellen naast elkaar te zien. Deze tabellen heb ik eerder gezien, op papier ziet het er mooi uit maar in praktijk voelt anders tot nu toe. Misschien omdat ik teveel er naartoe heb geleefd en heel veel van verwacht


ps. Zat onlangs in een Getunede rs6. Als je daarin heb gezeten voelt alles langzaamStick Out Tongue
haha ja het is geen mega klap wat je erbij gaat krijgen maar maar met het doortrekken zou je het wel moeten merken.

Een vriend van mij had een Getunede RS6 V10 TFSI maar inderdaad niet normaal en met gemaaaakkkk over de 300 en niet normaal snel
En idd HAD want hij is gejat haha
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Haha
Waarderingen: #uranograu
Interessant om die twee tabellen naast elkaar te zien. Deze tabellen heb ik eerder gezien, op papier ziet het er mooi uit maar in praktijk voelt anders tot nu toe. Misschien omdat ik teveel er naartoe heb geleefd en heel veel van verwacht


ps. Zat onlangs in een Getunede rs6. Als je daarin heb gezeten voelt alles langzaamStick Out Tongue

Niet te veel focussen op tabbellen of cijfertjes. Elke bank is anders en er zijn ook andere omstandigheden welke het kunnen beïnvloeden. Als het maar goed rijdt!

Die test heb ik al eens gehad met diverse Golfjes waar de zwaardere auto toch aanzienlijk sneller was ondanks dat die minder vermogen zou moeten hebben ;)
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!