CHIPTUNING: Meer pk's en koppel, wel risico

Wat ik persoonlijk denk, is dat dit alleen een beetje geldt voor de mensen die letterlijk alles eruit halen, dus die verder gaan chippen dan bijvoorbeeld Stage 1.
Mijn rijgedrag is niet anders dan voor de chiptuning. Het gaat mij er meer om dat ik net wat makkelijker van mijn plek af kom en sneller op trek. Daarna is het een kwestie van de cruise aanzetten en lekker rustig rijden.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  • Leuk
Waarderingen: Jonielzhsv en Sal
Wel vind ik veel verschillende meningen over chiptuning, Carrec Technocenter (werkt vaak samen met AutoWeek) zegt dit:
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Er is weer iemand aan het paniekzaaien. de schades die in het artikel worden aangehaald komen amper voor. Dit is alleen als je continue aanspraak maakt op het extra vermogen door bijvoorbeeld circuit rijden of onbenullig hard lopen trappen en raggen in zon auto. Als je normaal je auto blijft gebruiken gaat er niks kapot. Overigens kun je deze schades ook krijgen zonder tuning en onbenullig rijgedrag of gewoon simpel weg door een fabrikagefout van de fabrikant. Daarnaast zit in elke auto een bepaalde marge ingebouwd qua turbodruk/toerental en verbrandingstemperaturen. Immers, die 115pk TDI uit het artikel zal bij 5km onder zeeniveau ook die 115pk moeten leveren, maar ook boven op de mount everest zal deze 115pk moeten leveren. Boven op die berg in de minst ideale omstandigheden zal het voor de motor toch wel een zwaardere taak zijn om dat vermogen te leveren.

Ik krijg het gevoel dat dit artikel geschreven is door iemand met een stel geitewollensokken en een Nissan Leave als daily.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Wegblijven bij ziptuning.

Jd is goed, atm en hartog ook. Het is maar net wat je wil en naar opzoek bent.

Dionhpt is ook erg goed, maar gespecialiseerd in Zweedse merken.

Nooit kant en klaar of tuningbox vind ik.
wat is er mis met Ziptuning?
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
de mijne is bij ziptuning geweest, in (belgie) super service en goeie tune en getest, getuned toen ik bijna 3000km had, en nog altijd tevreden na 27000km met de tune er op.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!